Aviseringar
Rensa alla

religionsfrihet ja/nej


Ämnesstartare

Razor: badsjöfrihet och studioutrustningstidningsfrihet då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: tycker det är fel att sånt finansieras av skatter. de religiösa borde själva få stå för kostnaderna

Jag har för mig att man ser religioner som ett sammanhållande, stabiliserande och pacificerande kit som är bra för samhället av den anledningen och att staten därför väljer att ge ekonomiskt stöd till de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker religioner bör betraktas som vad de är, tro på tankar, åsikter och värderingar. Varje människa har rätt att tro på vad de vill men alla andra också rätt att kritisera vad folk tror på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Jag har för mig att man ser religioner som ett sammanhållande, stabiliserande och pacificerande kit som är bra för samhället av den anledningen och att staten därför väljer att ge ekonomiskt stöd till de.

aa mellanöstern är så paficiskt pga religion =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, bara snälla religioner får finnas. XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag har för mig att man ser religioner som ett sammanhållande, stabiliserande och pacificerande kit som är bra för samhället av den anledningen och att staten därför väljer att ge ekonomiskt stöd till de.

Det här kan ju inte vara sant, det är precis detta som religion INTE är. Undrar hur många krig som startats just pga religion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: aa mellanöstern är så paficiskt pga religion =)

Vet du varför staten finansierar religiös verksamhet? Det måste finnas en orsak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Det här kan ju inte vara sant, det är precis detta som religion INTE är. Undrar hur många krig som startats just pga religion?

Många som är aktivt religiösa i Sverige arbetar med att hjälpa, vägleda, stödja människor som har det svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Undrar hur många krig som startats just pga religion?

Säkert lika många som startats utan religion som anledning. Människan är makthungrig, det försvinner inte om du tar bort religionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Vet du varför staten finansierar religiös verksamhet? Det måste finnas en orsak.

för att politiker är korkade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att alla religoner bör försvinna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy: nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Många som är aktivt religiösa i Sverige arbetar med att hjälpa, vägleda, stödja människor som har det svårt.

Det behöver man inte vara religiös för att göra.

Razor:

Säkert lika många som startats utan religion som anledning. Människan är makthungrig, det försvinner inte om du tar bort religionen.

Men religionen används som förevändning. Man gör det i guds namn, man gör det för att det står i en skrift att man ska kriga mot icketroende osv.


   
SvaraCitera