Aviseringar
Rensa alla

Renar nikotin piss Inan prov


Ämnesstartare

Tja tänkte kolla om nikotin renar pisset Inan UP om man snusar mycket om de kan påverka att man blir ren fortare och jag brukar dricka runt 9 liter vatten innan hur mycket är farligt ?


   
Citera

Nej 


   
SvaraCitera

1 ml nikotin dödar dig och 9 liter är inte ett bra siffra i vatten om det inte är jättevarmt och nej det rensar inte piss


   
SvaraCitera

Varför ska du ens rena? 


   
SvaraCitera

Nå, hört att vid 6 liter vatten under en dag så kan man börja drunkna (om man inte svetts galet eller liknande), men andra har sagt att de tvivlar på det så jag vet ej. Men 9 liter innan det... njah, tror du bluffar.


   
SvaraCitera

Dödsdosen av att dricka för mycket (RENT) vatten utan salt dvs natriumklorid på en dag ligger långt under både 6 liter resp 9 liter på en dag.

Expressen: Flicka i yngre tonåren dog - drack för mycket vatten (6 liter)

Wikipedia: Vattenförgiftning

Det är alltså kroppen som "avsaltas" dvs kroppen får brist på salt vilket orsakar hyponatremi som gör att hjärtat lägger av. Det som händer är att vattnet tas upp i blodet av mag-tarmkanalen. Blodet blir då mer utspätt än den intracellulära miljön. Vatten kommer via osmos sugas in i cellerna, vilka sväller. Röda blodkroppar kan brista och hjärnan kommer svullna vilket leder till kramper, koma och slutligen död.  Gråter


   
SvaraCitera

lejon99:
Tja tänkte kolla om nikotin renar pisset Inan UP om man snusar mycket om de kan påverka att man blir ren fortare och jag brukar dricka runt 9 liter vatten innan hur mycket är farligt ?

Fårligt och dricka så mycket vatten på en gång !
man kommer dö kanske 
kroppen kan inte acceptera så mycket vatten på en gång 
max 4 liter per dag 


   
SvaraCitera

Hade fan druckit 4L redan innan lunch idag 


   
SvaraCitera

d Ö r av värmen 


   
SvaraCitera

vad har man ens på sig?? vill ej exponeras för mkt för sol pga hud å sinne blir ledset men GÅR JU INTE


   
SvaraCitera

funderar på om jag fått en stroke

förstår inte var tråden handlar om och svaren gör det bara värre


   
SvaraCitera