Aviseringar
Rensa alla

Renasade ur garderoben igår och insåg att jag har 79 oanvända klädesplagg..


Ämnesstartare

Renasade ur garderoben igår och insåg att jag har 79 oanvända klädesplagg..

Det första jag tänkte var att nu får det vara nog, ska frysa in mitt kontokort och inte ta tillbaka det innan jag annvänt minst 50% utav dessa kläder.

Men hur börjar jag inte dagen idag om inte med att klicka hem 1 klänning, 1 linne, lite smink och 2 par skor...

Tror att jag håller på att bli sjuk, min "måste ha/ska köpa lista" är lång och jag planerar nya köp direkt jag handlat något. Köper saker jag aldrig använder, trotts att de är kläder som jag verkligen velat ha. Är detta normalt? Tror jag mår dåligt och försöker kväva mina kännslor med att köpa kläder mm.. Vad ska jag göra?


   
Citera

finns inget jag är mer allergisk emot än sjuklig konsumtion


   
SvaraCitera

jevla brat [shake] har knappt 79 plagg i garderoben


   
SvaraCitera

Vilken lyx, har nog inte så mycket inkl strumpor [mad]


   
SvaraCitera

det e faktiskt en sjukdom o man kan få hjälp mot detta shopoholic


   
SvaraCitera

Har också haft problem med att shoppa för mycket

Spara pengarna och gör något roligt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de e ju rolit o shpopa
kanske hon tycker


   
SvaraCitera

sälj saker och lägg in de pengar du tjänar på ett konto med endast sparpengar eller liknande? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, för det sjuka är att jag inte bryr mig ett piss hur mycket eller vad en annan person har på sig, bara det ser ok ut. Men ändå så lägger man ner hur mycket pengar som hellst. Ska frysa kortet eller liknande. Inte använda det på 2 månader.

Hur gjorde du Grief för att få ordning på köpandet?:)


   
SvaraCitera

Det här är min flicka de.. [blush][love]


   
SvaraCitera

Grief:

Har också haft problem med att shoppa för mycket

luls hur lyckas man


   
SvaraCitera

Öh?

Nonoton:

Vilken lyx, har nog inte så mycket inkl strumpor [mad]


   
SvaraCitera

realnation:

Hur gjorde du Grief för att få ordning på köpandet?:)

Varje gång du får lön/studiemedel/vad du nu får för pengar, så sätter du över alla pengar som inte är nödvändiga till ett konto du inte kan ta ut ifrån. Alternativt sätter över alla pengar till din mamma/pappa och hon överför tillbaka pengar när du verkligen behöver någonting. Man måste bara ta tag i problemet.

Tickstart:

luls hur lyckas man

Rätt lätt. Så fort jag var ledsen eller arg tröstshoppade jag, när jag var glad så shoppade jag för att jag var glad. Jag prioriterade shoppingen framför allting annat innan, köpte hellre kläder än mat.


   
SvaraCitera

du kan ju få proffshjälp för detta

VARIFRÅN FÅR DU PENGAR undrar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får studiebidraget på 1050 kr, sedan får jag 1050 extra av mina föräldrar, sedan har jag sommarjobbat och får snart min andra lön på 5 lax, orolig att jag knappt kommer hinna se skymten utav den...åh


   
SvaraCitera