Aviseringar
Rensa alla

rensa dator 😛


Ämnesstartare

någon här som vet hur man rensar datorn på rätt sätt? jag har typ bara vegas pro insallerad på datorn. allt annat har jag tagit bort som videor o bilder men datorn är fortfarande jätteseg när man ska starta upp den. t.ex spotify tar evigheter att bli klar.  kom gärna med råd.

//vince


   
Citera

Finns två sätt att rensa om du vill rensa bort allt eller bara ett program


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur mkt porr har du råkat ladda ner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
Finns två sätt att rensa om du vill rensa bort allt eller bara ett program

testade att radera allt men tog 100 år för datorn att rensa allting :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flygkärra:
hur mkt porr har du råkat ladda ner

lol :p


   
SvaraCitera

Om du bara vill att det ska gå snabbare så kan det vara värt att överväga skaffa ssd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Om du bara vill att det ska gå snabbare så kan det vara värt att överväga skaffa ssd

vad är ssd och vart kan man skaffa de?


   
SvaraCitera

vincebruh:

vad är ssd och vart kan man skaffa de?

Alternativ till hårddisk, valfri datorkomponentsbutik (Inet, Webbhallen, CDON etc)


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Alternativ till hårddisk, valfri datorkomponentsbutik (Inet, Webbhallen, CDON etc)

jag har ssd 250 gb evo sansubg skitTumme upp imin taurus burk


   
SvaraCitera

CCleaner är ett bra program, gratis också om man inte vill betala dvs. Dock tar det bara bort cookies och webbhistorik på gratisversionen, man får ändå bort en del skit från datorn. Det mesta får man nog ta bort själv manuellt.
Vill man ta bort filer manuellt och ta bort flertalet är det rekommenderat att man trycker på varje fil med Ctrl och sedan radera dem. Glad


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Alternativ till hårddisk,

Nja alltså SSD är en typ av hårddisk som är snabbare än den vanligare gamla hårddisken som är långsammare men som har större utrymme och är billigare dessutom.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Nja alltså SSD är en typ av hårddisk som är snabbare än den vanligare gamla hårddisken som är långsammare men som har större utrymme och är billigare dessutom.

Solid State Drive=/=Hard Disc Drive. En hårddisk behöver en disk för att vara en hårddisk.


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Solid State Drive=/=Hard Disc Drive. En hårddisk behöver en disk för att vara en hårddisk.

Ah, men SSD är väl ändå beroende av en hårddisk eller bara en disk för att kunna fungera precis som att man behöver en komplett dator för att överhuvudtaget kunna ha en fungerande dator. Galen
Man lär sig nytt var dag.
Är inte SSD-hårddisk något också, det är ju aldrig bara SSD?!? Förvirrad


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Ah, men SSD är väl ändå beroende av en hårddisk eller bara en disk för att kunna fungera precis som att man behöver en komplett dator för att överhuvudtaget kunna ha en fungerande dator. Galen
Man lär sig nytt var dag.
Är inte SSD-hårddisk något också, det är ju aldrig bara SSD?!? Förvirrad

En SSD är som tidigare nämnt ett alternativt lagringsmedium man kan använda istället för en hårddisk. En 'SSD-hårddisk' är något som sägs av folk som inte vet vad de pratar om. En hårddisk bygger på snurrande skivor, därmed är den inte alls speciellt 'solid state'.


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

En SSD är som tidigare nämnt ett alternativt lagringsmedium man kan använda istället för en hårddisk. En 'SSD-hårddisk' är något som sägs av folk som inte vet vad de pratar om. En hårddisk bygger på snurrande skivor, därmed är den inte alls speciellt 'solid state'.

Jaha, men SSD-hårddisk brukar väl ändå datorföretag som säljer datorer skriva om datorn? Jaja, antar att jag lärt mig vad SSD är iaf. Glad


   
SvaraCitera