Aviseringar
Rensa alla

REnsa hela datorn...?


Ämnesstartare

Hej! min dator är jätte seg och har virus så jag undrar hur tömmer jag hela hårddisken och hur installerar jag om windows xp?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ladda bara ner SUPERantispyware 4.32.1000 [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sätt i windows skivan, och starta om datorn. Följ sedan, instruktionerna, kom ihåg att ändra i bios så du startar via cd. Good luck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Formatera eller nåt.


   
SvaraCitera
Xerth

Köper en ny


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marko94:

REnsa hela datorn...?

Hej! min dator är jätte seg och har virus så jag undrar hur tömmer jag hela hårddisken och hur installerar jag om windows xp?

Formatera om hårddisken o ominstallerar MS Win XP. Vill minnas att du INTE behöver ändra i BIOS för att kunna starta datorn från CD läsaren då detta är förinställt. Däremot vill jag minnas att du bör stänga av datorn efter att du formaterat hårddisken o innan du börjar ominstallationen för att tömma internminnet på ev virus. Sedan är det bara att tuta o köra. Har du ingen MS Win XP SP3 så vet du garanterat var den finns på nätet eller ut o sök. [smile]

Den här datorn > C > Formatera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Formatera om hårddisken o ominstallerar MS Win XP. Vill minnas att du INTE behöver ändra i BIOS för att kunna starta datorn från CD läsaren då detta är förinställt.

Det har jag aldrig varit med om att det är.

marko94:

H

För att kunna boota från cd, går du bara in i BIOS genom att vid uppstarten (tidigt) tryck "Delete" (vanligtvis). Sedan trycker du ner typ 3 snäpp till avancerade inställningar och ändrar boot-ordningen. Det hela är mycket enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack allihopa!?! Jag har fixat det nu! ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera