Aviseringar
Rensa alla

Rent självhat


Ämnesstartare

Hur fan ska man bli av med rent hat mot sig själv och allt man är/hur man ser ut/precis allt med sig själv? Har haft dålig självkänsla sen jag var liten pga. olika händelser och uttalanden av folk som borde bry sig om mig. Under dom senaste månaderna har rent självhat utvecklats, går inte att komma på nåt bra jag gjort, nåt positivt med mitt utseende, varför jag ska vara med mina vänner för det finns säkert andra som kan ta hand om dom bättre och dom har roligare med etc.

"Vanlig" låg självkänsla kan man komma över till viss del med vänners hjälp, men självhat? Självkänslan har sjunkit dom senaste månaderna efter händelser som alla har dratt ner synen på mig själv och värdet på mig själv även dom aldrig vart menade så. Har bett om hjälp med att kunna känna mig bättre men inte fått det jag behövt av dom jag behövt det av vilket får mig att känna mig mer mindervärdig och hatisk mot mig själv, att jag inte är värd den lilla ansträgningen, den lilla komplimangen nån gång ibland helt utan anledning etc.

Hur fan kan man bli av med rent självhat?! [n]


   
Citera
Ämnesstartare

Tözen:

Hur fan kan man bli av med rent självhat?! [n]

Hitta saker du är bra på och som du tycker om och syssla med det. Typ en hobby som du kan förlora dig helt i.
Du borde kunna klara av det där utan hjälp eller kommentarer från andra. Helt enkelt bara vara nöjd med dig själv utan inverkan/påverkan från andra människor.
Vad är dina huvudsakliga sysselsättningar? Dina drömmar? Dina mål?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hitta saker du är bra på och som du tycker om och syssla med det. Typ en hobby som du kan förlora dig helt i.

Kan inte rida längre,hästar va d enda jag kunde göra och må bra med.[n]

Myksa:

Du borde kunna klara av det där utan hjälp eller kommentarer från andra.

borde ja,men inte så lätt när vänner får en att känna sig värdelös,dom ska väl bry sig?

Myksa:

Helt enkelt bara vara nöjd med dig själv utan inverkan/påverkan från andra människor.

Svårt att vara nöjd när man ser sig själv i spegeln,sorgligt men sant.

Myksa:

Vad är dina huvudsakliga sysselsättningar? Dina drömmar? Dina mål?

La ner hästarna när jag flyttade,pluggar bara d mesta av tiden,har inga drömmar och mål är att bli ingenjör så jag har en hyfsad ekonomi när jag blir äldre och kan köpa mig lycka,är man framgångsrik och bra betalt är man nog gladare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]

Jag hävdar att inställning är nyckel till lycka.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Kan inte rida längre,hästar va d enda jag kunde göra och må bra med.[n]

Häst? [cute]

Tözen:

borde ja,men inte så lätt när vänner får en att känna sig värdelös,dom ska väl bry sig?

Riktiga vänner bryr sig. Fast vilka vänner som är "riktiga" visar sig när man som mest behöver dem.

Tözen:

Svårt att vara nöjd när man ser sig själv i spegeln,sorgligt men sant.

Sådant där kommer varken från spegeln eller utsidan. Det kommer innifrån.
Du hade ju färgat håret och var jättesöt förut skrev du.

Tözen:

La ner hästarna när jag flyttade,pluggar bara d mesta av tiden,har inga drömmar och mål är att bli ingenjör så jag har en hyfsad ekonomi när jag blir äldre och kan köpa mig lycka,är man framgångsrik och bra betalt är man nog gladare.

Jag pluggar men inte för den framtida lönen. Jag vill ha ett jobb som är givande, roligt och omväxlande. Ska man syssla med något åtta timmar om dagen vill jag ha mer än pengar - jag vill ha stimuli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Häst?

ne,mer:
http://ungdomar.se/user_images.php?user_id=147760&file_code=0ed060e4a7294fc4dc47... 323&func=display_image

Myksa:

Riktiga vänner bryr sig. Fast vilka vänner som är "riktiga" visar sig när man som mest behöver dem.

sant,därför d känns värre.

Myksa:

Du hade ju färgat håret och var jättesöt förut skrev du.

haha,jag hade en hjärndöd stund,tyvär räcker inte håret till att få en hyfsad självkänsla och att jag är söt är ett patetiskt försök till lögn som jag försöker tro på.

Myksa:

Jag pluggar men inte för den framtida lönen. Jag vill ha ett jobb som är givande, roligt och omväxlande. Ska man syssla med något åtta timmar om dagen vill jag ha mer än pengar - jag vill ha stimuli.

tyvär finns det inget jobb jag skulle tycka va kul alls, därför är plugga en trygghet så man slipper ta itu med sånt nu,särskillt nu när alla blir sparkade hej svejs,man kommer hemmifrån,får tänka lite,har inget framtida jobb som jag direkt tycker är kul.Så jag vill hellre ha pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du tänker efter så måste Dold text: måste, hör du mig 😛 det finnas saker du gillar med dig själv, även om du behöver gräva lite djupare nu när du mår sämre.
Jämför dig inte så mycket med andra (eller din bild av andra, som nog inte är så verklighetsförankrad).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sa till mina vänner att vi skulle börja ge varandra massa komplimanger hela tiden [y] Fungerar asbra, för man känner sig uppskattad när man ger någon en och får bättre självförtroende när man får en.

Gör något du är bra på mkt!

Gör sådär när man står framför spegeln två gånger om dagen och säger typ "du är bra" eller "gud va snygg du e". Har hört att det är bra trots att det känns som att man ljuger i början, för tillslut blir det som att man tror på det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan man hata sig själv när man ser ut såhär?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Hur fan kan man bli av med rent självhat?!

Jag känner igen mig i hur du känner. Har känt likadant i flera år..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ne,mer:
http://ungdomar.se/user_images.php?user_id=147760&file_code=0ed060e4a7294fc4dc47... 323&func=display_image

Men det kanske fungerar som tillfälligt substitut?
Nä jag tror faktiskt inte det... [smile]

Tözen:

sant,därför d känns värre.

Naturligt urval... Sållning behövs även om det är jobbigt.

Tözen:

haha,jag hade en hjärndöd stund,

Struntprat! Jag tror det var en stund av klarhet. Allt annat är hjärndött. [y]

Tözen:

tyvär finns det inget jobb jag skulle tycka va kul alls, därför är plugga en trygghet så man slipper ta itu med sånt nu,särskillt nu när alla blir sparkade hej svejs,man kommer hemmifrån,får tänka lite,har inget framtida jobb som jag direkt tycker är kul.Så jag vill hellre ha pengar.

Tänka lite tror jag är den bra biten. Komma underfund med vad man vill och så. Det är väldigt svårt och kan ta mycket tid men är väldans nyttigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Om du tänker efter så måste Dold text: måste, hör du mig 😛 det finnas saker du gillar med dig själv,

d är just d som är,jag är knappt medelmåtta på allt,inget jag är bra på.

mjölk:

Jag sa till mina vänner att vi skulle börja ge varandra massa komplimanger hela tiden Fungerar asbra

Har bett om d med men den som komplimanger betyder nåt ifrån är inte direkt på den idén verkar d som,kan inte ge komplimanger-->man känner sig sämre med sig själv om en vän inte kan komma på nåt den gillar med en och säga d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Har bett om d med men den som komplimanger betyder nåt ifrån är inte direkt på den idén verkar d som,kan inte ge komplimanger-->man känner sig sämre med sig själv om en vän inte kan komma på nåt den gillar med en och säga d.

Aha vad jobbigt.. Vf vill inte hon? [confused] konstigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Struntprat! Jag tror det var en stund av klarhet. Allt annat är hjärndött.

tyvär inte,det finns logiska förklaringar till varför jag fick så låg självkänsla och självhat så d är inte bara att jag är envis och korkad.

Myksa:

Tänka lite tror jag är den bra biten. Komma underfund med vad man vill och så. Det är väldigt svårt och kan ta mycket tid men är väldans nyttigt.

kanske d,men att få studieskulder under den tiden är inte så askul direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj.
sådär mådde jag under hela min högstadieperiod.
dock släpper det mer och mer.


   
SvaraCitera