Aviseringar
Rensa alla

Repeat, repeat, repeat ...


space:

Hur gjorde jag inte det? 

Jag frågade hur det är så. Du svarade att det är så. Viss skillnad va!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Jag frågade hur det är så. Du svarade att det är så. Viss skillnad va!

Att man ser radikal likhet i upperningarna är en illusion. Är det inte självklart? 


   
SvaraCitera

space:

Att man ser radikal likhet i upperningarna är en illusion. Är det inte självklart? 

Menar du att det är själva likheten i upprepningen som är inbillad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Menar du att det är själva likheten i upprepningen som är inbillad?

Jo, men om de nu inte är lika, hur man vi då kalla dom upprepningar ? 


   
SvaraCitera

space:

Jo, men om de nu inte är lika, hur man vi då kalla dom upprepningar ? 

Om det i själva verket inte rör sig om upprepningar, är inte din trådstart då bara trams?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom det tillkommer nya skeden/saker så kan det inte vara en upprepning såvida inte det är repeat på ett större plan : åp

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Om det i själva verket inte rör sig om upprepningar, är inte din trådstart då bara trams?

Det är trams på samma sätt so Daodejing är trams. Eller för den delen Hegel. Du utgår från absolut likhet mellan upprepningarna, något jag trodde vi var överens om var en illusion, när du nu kritiserar mig för att tramsa. 


   
SvaraCitera

 space:

Det är trams på samma sätt so Daodejing är trams. Eller för den delen Hegel. Du utgår från absolut likhet mellan upprepningarna, något jag trodde vi var överens om var en illusion, när du nu kritiserar mig för att tramsa. 

Jag utgår bara från att du är konsekvent med dina begrepp. Hur väljer du att definiera en upprepning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: då

Är vi överens om det eller inte? Jag är inte intresserad av att skapa ett tautologiskt system. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fenomenet kan lätt få verkligheten att framstå som en illusion. 


   
SvaraCitera

 space:

Är vi överens om det eller inte? Jag är inte intresserad av att skapa ett tautologiskt system. 

Är vi det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:
Fenomenet kan lätt få verkligheten att framstå som en illusion. 

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med. Menar du det fenomen jag talar om i tråden (upprepningar osv)? I så fall så håller jag med dig. Verkligheten som vi uppfattar den (egentlig är det ju det som är fenomen) är något som skapas i ett samspel mellan vårt språk som är intersubjektivt och våra sinnen som är subjektiva. Typ så. Fast du kanske sa något annat?


   
SvaraCitera