Aviseringar
Rensa alla

RESA EFTER GYMNASIUMET!


Ämnesstartare

Jag och min killkompis ska strax börja gymnasiumet och får planering är att resa i kanske ett år när vi tagit studenten. Vi vill helst "luffa" runder i USA, och jag undrar om någon av er provat på det?
Hur mycket tror ni man måste jobba ihop för att kunna försörja sig? Behöver man skaffa jobb där?
Är det lätt att få jobb i USA?


   
Citera

Ni måste fixa arbetstillstånd osv


   
SvaraCitera

om du klarar "gymnasiumet", vill säga. eller om du öht kommer in.


   
SvaraCitera

Fan vad jobbigt med dom som "luffar runt". Där jag bodde förr var det alltid massa folk från i-länder som kom dit och förväntade sig att få allt gratis bara för att dom ska luffa runt och "backpacka" eller vad det nu heter[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha.. nädå! förstår ju att ingenting är gratis därför jag behöver veta hur mycket pengar vi måste få ihop..
Arbetstillstånd?


   
SvaraCitera

Om du ordnar ett turistvisum får du vara i usa i 3 månader. Annars kan du plugga där och då får du såklart stanna längre.


   
SvaraCitera

MissPuff:

Är det lätt att få jobb i USA?

Om du ser bra ut skulle jag gissa att det är mycket lätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Om du ser bra ut skulle jag gissa att det är mycket lätt!

Klippat & klart då ju [wink]


   
SvaraCitera

MissPuff:

Klippat & klart då ju [wink]

Du anar inte vad för otrevliga överraskningar som väntar, en klapp i bakhuvudet & helt plötsligt är du på väg mot ryssland i en bur på dryga 0,5 kvadratmeter ombord på ett fraktflyg bland hallickar & annat löst folk som osynligt skall ta sig över gränserna.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du anar inte vad för otrevliga överraskningar som väntar, en klapp i bakhuvudet & helt plötsligt är du på väg mot ryssland i en bur på dryga 0,5 kvadratmeter ombord på ett fraktflyg bland hallickar & annat löst folk som osynligt skall ta sig över gränserna..

Sluuta skrämmas 🙁


   
SvaraCitera

MissPuff:

Sluuta skrämmas 🙁

Sluta blunda för verkligheten flicka lilla! du kommer inte få det lätt du. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sluta blunda för verkligheten flicka lilla! du kommer inte få det lätt du.

Så du tycker de vore bättre med typ en 3 månaders resa?
men de är så tråkigt.. orkar inte med sverige haha!


   
SvaraCitera

Res en vecka lr ngt först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Res en vecka lr ngt först.

Lär ju bara slösa pengar på flygresor då ju


   
SvaraCitera

MissPuff:

Lär ju bara slösa pengar på flygresor då ju

säkert mindre pengar än vad du skulle ha gjort av med under ett års luff iaf [no-no]


   
SvaraCitera