Aviseringar
Rensa alla

Resa i pandemitider?


Ämnesstartare

Jag har hört och sett att det är rätt så många som valt att resa/åka på semester under jullovet. Vad tycker ni om det? Jag ska vara ärlig. Jag tycker att det för det mesta är ett rätt så själviskt beteende, men vad tycker ni?


   
Citera

8 alternativ att välja på men jag hittade inget som passade in på mitt eget resande. Jag reste (körde bil) i knappa 10 mil för att hälsa på mina föräldrar över jul, nyår och trettondagshelgen. Semester var det onekligen, för mig i vart fall. 

Men jag har hört på TV om de två politiker som åkte till Gran Canaria på semester trots att den ena gubben satt som högsta hönset inom MSB (Myndighet för samhällsskydd och beredskap) och det är väl inte undra på att fanskapet fick sparken.  Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
8 alternativ att välja på men jag hittade inget som passade in på mitt eget resande. Jag reste (körde bil) i knappa 10 mil för att hälsa på mina föräldrar över jul, nyår och trettondagshelgen. Semester var det onekligen, för mig i vart fall. 

Men jag har hört på TV om de två politiker som åkte till Gran Canaria på semester trots att den ena gubben satt som högsta hönset inom MSB (Myndighet för samhällsskydd och beredskap) och det är väl inte undra på att fanskapet fick sparken.  Arg

Jag var lite okreativ när jag skapade alternativen. Det måste jag medge! Mycket glad Jag var bara lite trött på de människor som just nu inte agerar som att vi lever i en pandemi. Det är svårare att se ett slut på kaoset när folk gör så!


   
SvaraCitera
L Y S

stoner: fanskapet fick sparken

*Förflyttas till enklare arbete med bibehållen lön.

Känns som att han bara fick det bättre nu, och det på skattebetalarnas bekostnad.


   
SvaraCitera
L Y S

Jag tycker att man kan resa, om man gör det i bil. Kollektivt resande tycker jag att man bör undvika om man kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Jag tycker att man kan resa, om man gör det i bil. Kollektivt resande tycker jag att man bör undvika om man kan.

Jag förstår. Jag menar dock att man t.ex åker på semester. Många har åkt till Sälen nu t.ex.


   
SvaraCitera
L Y S

WeirdTeen: Jag menar dock att man t.ex åker på semester. Många har åkt till Sälen nu t.ex.

Semester tycker jag är ok, så länge inte alla reser till samma semesterort som Sälen. Reser man till sin stuga i skogen är det ok tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Semester tycker jag är ok, så länge inte alla reser till samma semesterort som Sälen. Reser man till sin stuga i skogen är det ok tycker jag.

Det håller jag med om! Just när jag skapade tråden så var jag bara så sur på alla som reste runt till samma platser, umgicks osv. Självklart fungerar det bra att resa om man kan isolera! Glad


   
SvaraCitera

Så länge man håller sig inom sitt egna land och gör det på ett ansvarsfullt och genomtänkt sätt är jag ok med det. Men folk som ska hålla på och resa/försöka resa till andra länder i dessa tider... fuck off.

Hjärta


   
SvaraCitera