Aviseringar
Rensa alla

resa i tiden och ändra historien!


Ämnesstartare

jag satt o tenkte på en grej idag. om man bygger ett rymdskepp som kan färdas snabbare än ljusets hastighet o sen åker man bort från jorden 100 ljusår. då kommer man ju in i en annan tids dimension för 100 år sen o så om man åker tillbaka till jorden o dödar hitler.

o sen gör man samma grej o hämtar elvis o michael jackson, whitney houston o alla andra som dött av droger o så berättar man att dom kommer dö. då kanske dom väljer att inte använda droger. o då skulle dom levt idag

och då kan man ju förhindra olyckor och katastrofer genom att varna alla innan det händer!!!

varför har ingen gjort så än [y]


   
Citera

Skoja, jag älskar dig.


   
SvaraCitera

det är nog ingen annan som tänkt på det


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

motorcykelkillen:

varför har ingen gjort så än

för att gjort är gjort tror jag.


   
SvaraCitera

motorcykelkillen:

jag satt o tenkte på en grej idag. om man bygger ett rymdskepp som kan färdas snabbare än ljusets hastighet o sen åker man bort från jorden 100 ljusår. då kommer man ju in i en annan tids dimension för 100 år sen o så om man åker tillbaka till jorden o dödar hitler. o sen gör man samma grej o hämtar elvis o michael jackson, whitney houston o alla andra som dött av droger o så berättar man att dom kommer dö. då kanske dom väljer att inte använda droger. o då skulle dom levt idag och då kan man ju förhindra olyckor och katastrofer genom att varna alla innan det händer!!!varför har ingen gjort så än

Nej. Man kan aldrig färdas tillbaka i tiden. Bara framåt. Tyvärr. Och din teori som jag också haft funkar inte. Tiden kommer bara gå långsammare. De andra kommer åldras fortare än du, och du kommer omöjligen ta dig till en tid som redan existerat.

Och varför man inte rest i tiden? Därför vi kan inte skicka så stora objekt som människor inärheten av ljusetshastighet idag. Och om vi kunde skulle jorden vara sprängd på grund av dumheter. Även om vi fortstatte att bli klara med orionprojketet.

Tror du mig fort. inte att man kan färdas bakåt? Läs på lite Einstein eller Stephen Hawkings. Finns mycket bra som tyder på att det inte går. Däremot ska man kunna resa framåt som sagt. Men vi säger att det går att resa bakåt? Varför har inte någon redan gjort det och stoppat t.ex. hitler? Under hela universums historia kommer vi inte kunna färdas bakåt. Inte ens om 3miljoner år... Finns ingen teknik och lagarna går inte att bryta.


   
SvaraCitera

Om man skulle kunna åka bakåt i tiden skulle nån redan ha kommit till vår tid från framtiden[zzz]


   
SvaraCitera

Killen är ett snille.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag visste inte att JoElite hade syskon. Välkommen till UM!


   
SvaraCitera

Vad skulle vi då ha att ta lärdom av?


   
SvaraCitera

om det vore möjligt hade jag åkt till tiden när kalla kriget var som varmast och tryckt på den där röda knappen under glasluckan.


   
SvaraCitera

shaft:

Inte ens om 3miljoner år..

Det kan man visserligen inte vara säker på. Även om tekniken inte finns idag så finns det inget som säger att det inte skulle kunna gå i framtiden. Det var nog ingen för 100 år sedan som trodde att det skulle vara möjligt att åka till månen heller i framtiden.


   
SvaraCitera