Aviseringar
Rensa alla

Resa till New York


Ämnesstartare

Hejsan! Jag och en kompis planerar för en resa till New York nu till hösten men jag har en fråga, blir det billigare att boka resan nu än att chansa på en sista minuten senare? [confused] Vad tror ni? Och är det någon här som har något tips på bra hotell? Finns så otroligt mycket...


   
Citera

Satsa på att boka nu istället. Eftersom alla svenskar åker till New York just på höstlovet så är chansen liten till biljett. Satsa på att bo nära Central Park! Då är det nära till allt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade nog också satsat på att boka nu istället för att vänta och chansa.

Kan inga hotell, jag har bott på billiga vandrarhem när jag varit där. Bryr mig inte så mycket om komfort, eftersom jag ändå mest är ute och springer.


   
SvaraCitera

Om ni inte behöver åka just ett specifikt datum är ju sista minuten billigare och ofta lite hardcore.

Jobbigt en gång när jag köpte sista minuten bara:

Satt å kollade på priset som var 1 500:-
Sen ringde jag å snacka med min kompis som jag skulle åka med i typ en halvtimme. Sen komma jag igen, så kostade sista minuten biljetterna 2 800 istället! [mad]

Fast det va ändå billigare än 4 200:- som dem skulle kosta om man beställt tidigare [blush]

Det är dock inte säkert man får sitta brevid varran om man villa ha billibilliga biljetter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för svaren, känns som att vi borde satsa på att boka biljetter nu istället för en sista minuten.

KrilleR:

Eftersom alla svenskar åker till New York just på höstlovet

Hur visste du att vi tänkt åka på höstlovet? [surprised] Nej men vi hade tänkt att åtminstone kunna komma iväg några dagar innan där just pga det. Kanske inte en sådan jättestor skillnad men hoppas på en liten skillnad iaf.

ChickiBull:

, så kostade sista minuten biljetterna 2 800 istället!

Ouch! Haha [cool] vad det kan ändras snabbt... :/


   
SvaraCitera

new york city:

/

han kan hjälpa dig


   
SvaraCitera

Ylseea:

Ouch! Haha [cool] vad det kan ändras snabbt... :/

Ja! Helt otroligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

han kan hjälpa dig

Tackar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Ja! Helt otroligt!

Vart reste du?


   
SvaraCitera

Ylseea:

Vart reste du?

Spanien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ylseea:

Vad tror ni? Och är det någon här som har något tips på bra hotell? Finns så otroligt mycket...

Allt tips om NYC kan jag ta privat om du vill.

Enklare 🙂

Jag bor i New York


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angående flygbiljetter från Sverige till NYC har jag ingen aningen om vad de kostar, och när ni ska boka.

Men, när det gäller boende i NYC, och allt som har med New York att göra kan jag självklart hjälpa till och svara på dina frågor.

I New York City finns ingen låg eller högsäsong, utan alla dryga 50 miljoner turister årligen kommer när som helst i året, förutom något mer turister under Jul och Nyår (December månad), och vid Påsk.

Allra billigaste säsongen är under Januari och Februari månad, eftersom vädret är kallt (Runt 0 grader), dock oftast alltid soligt.
Vår och Höst är hotellet allra dyraste, eftersom vädret är skönt.
Sommaren kan hotellet vara något billigare eftersom det är mycket varmt och oftast fuktigt.
Som sagt, åretom är hotellet dyra, främst på Manhattan.

Vore jag dig, om ni vill spara rejäla pengar, skulle jag boka in ett hotell i New Jersey och ta bussen in direkt till Manhattan som bara tar 20 min, eller pendeltåg. Dock finns inga bussar till New Jersey - New York efter klockan 22, och begränsat på Söndagar.
Men självklart inte samma känsla som att stanna i New York.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Tack! [bigsmile] då kanske jag kan skicka iväg några frågor till dig senare? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ylseea:

då kanske jag kan skicka iväg några frågor till dig senare?

Sure[wink]


   
SvaraCitera