Aviseringar
Rensa alla

Respekt för religion


Sägmig:

va? 

Kvinnor tillåts ju fortfarande inte/är fortfarande förväntade att klä sig på ett visst sätt i moskéer och att ifrågasätta det lär ju inte hjälpa där och då. Tyvärr.


   
SvaraCitera

isola:

Kvinnor tillåts ju fortfarande inte/är fortfarande förväntade att klä sig på ett visst sätt i moskéer och att ifrågasätta det lär ju inte hjälpa där och då. Tyvärr.

mm det är sant. Det som skulle kunna hjälpa är att avsätta gubbarna högt uppsatta i det islamiska förbundet, fördela in kvinnliga imamer, revolutionera de strukturella normerna inom moskeerna med hjälp av koranen. Men just för topic har jag juh redan svarat på det? Nej det är inte respektlöst.


   
SvaraCitera

Du gör fullständigt rätt i att vägra. Slöja är ett kvinnoförtryckande plagg som borde förbjudas helt och hållet i Sverige liksom andra saker kopplade till islam.

HeyIJustMeetYou: Du är i deras kyrka och du får respektera deras regler.

Inte när det är tvång att gå dit iom ett skolbesök. Hade varit en sak om man ville gå dit frivilligt.


   
SvaraCitera

N3794N:
Du gör fullständigt rätt i att vägra. Slöja är ett kvinnoförtryckande plagg som borde förbjudas helt och hållet i Sverige

det är inte kvinnoförtryckande, det är ju kvinnorna själva som vill bära den, precis som nunnor vill bära slöjor.

bära slöja är ett sätt att visa respekt för män och gud.

N3794N:  liksom andra saker kopplade till islam.

.

ramadan >>> jul & påsk


   
SvaraCitera

.Chloe : det är inte kvinnoförtryckande, det är ju kvinnorna själva som vill bära den, precis som nunnor vill bära slöjor.

Tror du på det själv eller? De tvingas till det av sina män för att andra män inte ska finna dem attraktiva när de är ute offentligt.

.Chloe : ramadan >>> jul & påsk

?


   
SvaraCitera

N3794N: Tror du på det själv eller? De tvingas till det av sina män för att andra män inte ska finna dem attraktiva när de är ute offentligt.

Många kvinnor som bär hijab har inga män. Du är som alltid 0% påläst.


   
SvaraCitera

Religion kan kyssa min röv


   
SvaraCitera

Z0dd:
Ingen kan tvinga dig att bära hijab. Det vore inte respektlöst av dig att vägra, det är din rättighet.

självklart inte, men man måste ändå acceptera deras tro och inte gå in i moskén i så fall.

ont du får tycka vad du vill så länge du accepterar dem och inte går in i moskén utan slöja


   
SvaraCitera

Z0dd:

Många kvinnor som bär hijab har inga män. Du är som alltid 0% påläst.

Dessa har blivit uppfostrade till det.


   
SvaraCitera

.Chloe : det är inte kvinnoförtryckande, det är ju kvinnorna själva som vill bära den, precis som nunnor vill bära slöjor.

nä det är ej samma sak. nunna är ett yrke och att bära hijab är ngt man indoktrineras till och känner antagligen således sig ej trygg/lojalitet mot sin släkt om man låter bli.


   
SvaraCitera

Helt för jävligt att läraren säger detta. Vill moskén inte släppa in tjejer på grund av att de inte har slöja kan de gott ta sitt pick och pack och lämna landet. Vidrigt.


   
SvaraCitera

N.W:
Helt för jävligt att läraren säger detta. Vill moskén inte släppa in tjejer på grund av att de inte har slöja kan de gott ta sitt pick och pack och lämna landet. Vidrigt.

När min skola var på besök vid en synagoga var alla killar tvungna att ha en kippa på sig för att få komma in ska samma gälla där?


   
SvaraCitera

presidente:

När min skola var på besök vid en synagoga var alla killar tvungna att ha en kippa på sig för att få komma in ska samma gälla där?

Stor skillnad mellan att ta på sig en hatt eller i islams fall tex ta av sig skorna när man besöker religiösa byggnader och att tvinga tjejer täcka sin hud och sitt hår på grund av att de annars riskerar att bli ofredade av muslimska män.  Jag har själv exempelvis besökt moskéer ett flertal gånger och har naturligtvis respekterat att man ska ta av sig skorna. Därifrån är det en helt annan grej att svepa om sitt hår och sin hud som kvinna. Hela grejen med att kvinnor ska täcka över sig med plagg är något som jag verkligen tycker att muslimer bör lämna bakom sig när de kommer till västvärlden.


   
SvaraCitera

N.W: Stor skillnad mellan att ta på sig en hatt eller i islams fall tex ta av sig skorna när man besöker religiösa byggnader och att tvinga tjejer täcka sin hud och sitt hår på grund av att de annars riskerar att bli ofredade av muslimska män.

eller i den moskéns fall* 


   
SvaraCitera

N3794N:

Tror du på det själv eller? De tvingas till det av sina män för att andra män inte ska finna dem attraktiva när de är ute offentligt.

inte enligt de själva, vilket vore mest förnuftigt att lyssna på istället för sådana som dig.


   
SvaraCitera