Aviseringar
Rensa alla

revolutionära krafter inom sveriges vänster


Ämnesstartare

liberala värderingar vinner allt större mark, konsumtionshetsen ligger på topp och ekonomin är nutidens gud till vilken blodsoffer krävs i form av nedskärningar. media består till största delen av moderata och liberala tidningar som helt utan motpoler tillåts sprida sitt budskap till alla hushåll. det har aldrig sett mörkare ut för vänstern.

sverige har idag ingen rörelse som klarar av att stå emot denna backlash som tillåts styra vårt samhälle. popvänstern har växt fram, men den är inte verkligt insatt. vänsterpartiet erbjuder ingen förändring och sossarna har inte gjort det sedan 30-talet.

den autonoma rörelsen växte fram under 90-talet och lyckades tränga ut den växande fascismen ur städerna med lyckade aktioner. dock verkar dess intresse ha svalnat, trots att det behövs en fortsatt kamp på ett bredare plan.

organisationer som revolutionära fronten har en reell agenda, dock är deras ideologier helt arbetarcentrerade och har ingen plats för den del av befolkningen som identifierar sig själv som "medelklass".

trots att vår värld just nu håller på att förändras när övervakningssamhället växer sig starkare så finns det ingen som försöker stoppa det. försvaret övervakar våra kommunikationer, privata aktörer vår internettrafik och polisen våra gator. eu bygger upp murar kring sin framtida superstat och fingeravtrycksregister utökas. polisen kan identifiera dig utifrån dina sneakers(!) och spåra dig genom din mobiltelefon.

kampen borde ha fortsatts redan på 30-talet och snart är det för sent.

jag förespråkar väpnad kamp. jag är inte intresserad av parlamentarism och liberalernas "dialog". jag är trött på att studera filosofiska tänkare vars planer aldrig har nått längre än till ritbordet; jag vill istället väcka den slumrande rörelsen, tvinga tillbaka liberalerna och skapa förändring.

jag är fullt medveten om att ungdomar.se kanske inte är det bästa forumet, men jag vet att det finns många som häller med mig och jag vill höra era åsikter: "vad bör göras?"


   
Citera
Ämnesstartare

iosib:

trots att vår värld just nu håller på att förändras när övervakningssamhället växer sig starkare så finns det ingen som försöker stoppa det.

Piratpartiet försöker/vill ju stoppa det [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något måste ju ske i alla fall, överväger att bosätta mig på en öde ö, eller alternativt åka till månen

Men det är ju tyvärr inte särskilt genomförbart

Vet inte vad jag förespråkar faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Piratpartiet försöker/vill ju stoppa det

piratpartiet är ett liberalt parti utan en egentlig partiplan. det verkar bestå av den bortskämda generation (tänker på min bror) som har fått allt serverat och som inte kan hitta något riktigt att engagera sig i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur har du tänkt att denna väpnade kamp ska gå till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Hur har du tänkt att denna väpnade kamp ska gå till?

jag anser att det enklaste sättet är att sakta höja militansen bland befolkningen i stort genom att som en grupp individer gå in i demonstrationer och uppviglar. man är de som först kastar sten på polisen, de som krossar fönsterrutor och på det viset sakta gör kravaller till norm istället för demonstrationer. när (om) man har lyckats med detta så höjer man den ännu ett snäpp genom mindre politiskt våld mot ekonomiska institutioner som t.ex. banker. sen fortsätter man på det viset. ifall man direkt börjar att spränga bomber och skjuta poliser så kommer man inte att vinna något stöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag anser att det enklaste sättet är att sakta höja militansen bland befolkningen i stort genom att som en grupp individer gå in i demonstrationer och uppviglar.

någon gissning om vad jag tänker skriva nu? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

text

Då förstår jag, låter t.o.m som en mening med livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Que? Sen när har vänstern någonsin haft någon lyckad aktion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moses Hess:

Que? Sen när har vänstern någonsin haft någon lyckad aktion?

Han skriver ju att det var för länge sen vänstern hade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

någon gissning om vad jag tänker skriva nu?

antagligen mer fascistromantik...

Moses Hess:

Que? Sen när har vänstern någonsin haft någon lyckad aktion?

http://www.yelah.net/articles/afahist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

antagligen mer fascistromantik...

...nej, bara ett påpekande om att militarism är ett i allra högsta grad förekommande drag bland fascistgrupper genom historien, och ett som du överträffar mig i med rätt stora längder! [y]

och nej, våld är inte något markant annolunda bara för att det används av en begränsad del av folket, till skillnad från om det används av en nations militär- eller polismakt. faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

...nej, bara ett påpekande om att militarism är ett i allra högsta grad förekommande drag bland fascistgrupper genom historien, och ett som du överträffar mig i med rätt stora längder!

ok, just det jag förespråkar har bakunin skrivit om. sedan är det en allmän anarkistisk idé att förändra samhället genom att höja militansen inom det.

mörknäs:

och nej, våld är inte något markant annolunda bara för att det används av en begränsad del av folket, till skillnad från om det används av en nations militär- eller polismakt. faktiskt.

den meningen förstod jag faktiskt inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det så svårt att börja varje mening med stor bokstav?

Allvarligt talat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

trots att vår värld just nu håller på att förändras när övervakningssamhället växer sig starkare så finns det ingen som försöker stoppa det.

Och vänstern vill givetvis stoppa det, eller? Nu har du fått något om bakfoten.


   
SvaraCitera