Aviseringar
Rensa alla

RFSUs kampanj: Har du haft sex utan samtycke?


Zymba: Nej 

Krävs att motparten tydligt visar att den vill för att jag ska vilja och känna mig bekväm med att ha sex med den, och jag har vad jag kan minnas aldrig haft sex utan att själv vilja och visa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Om anser att man behöver vara superempatisk för att veta om den andre personen vill ha sex med en eller inte bör man definitivt inte göra det utan ett verbalt godkännande.

Människor som ångrar sig först dagen efter vet inte ens själva om de egentligen vill eller inte så då är det ännu svårare för den andre att veta.

För övrigt finns det även här en skala, det är inte 0% eller 100% kåthet och vilja att ha sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Människor som ångrar sig först dagen efter vet inte ens själva om de egentligen vill eller inte så då är det ännu svårare för den andre att veta.

Är enda kravet "inget motstånd" bör man inte ha sex över huvud taget, någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, UMs feministledning går in och censurerar bort obekväma åsikter! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Är enda kravet "inget motstånd" bör man inte ha sex över huvud taget, någonsin.

Ja det kan jag hålla med om. Inget motstånd betyder att människan kan vara medvetslös, panikslagen, död...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Ja det kan jag hålla med om. Inget motstånd betyder att människan kan vara medvetslös, panikslagen, död...

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Haha, UMs feministledning går in och censurerar bort obekväma åsikter! Hjärta

Tråden är dock plusmodererad så det är rättfärdigat i detta fall.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Zymba: Ja5

Och jag som trodde att man ställde upp för den andres begär (kille som tjej) i ett förhållande...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är enda kravet "inget motstånd" bör man inte ha sex över huvud taget, någonsin.

Hjärta


   
SvaraCitera
reben

typ en tredjedel av alla ggr ^____^
ska man tycka att man är dum nu eller o får skylla sig sj för att man inte kan ordet nej eller något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
typ en tredjedel av alla ggr ^____^
ska man tycka att man är dum nu eller o får skylla sig sj för att man inte kan ordet nej eller något

Nej det ska man inte. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: typ en tredjedel av alla ggr ^____^
ska man tycka att man är dum nu eller o får skylla sig sj för att man inte kan ordet nej eller något

Om du syftar på mig och det jag skrivit, nej du ska inte känna dig dum men det skulle inte skada att aktivt försöka hitta sätt att i framtiden lättare säga nej. Håller du inte med om det?


   
SvaraCitera
reben

Zymba:

Nej det ska man inte. Ledsen

vet bara trött på de här snacket från folk

Razor:

Om du syftar på mig och det jag skrivit, nej du ska inte känna dig dum men det skulle inte skada att aktivt försöka hitta sätt att i framtiden lättare säga nej. Håller du inte med om det?

jo det är väl självklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: jo det är väl självklart

Det var bara det jag menade. Jag menade aldrig att skuldbelägga människor, det finns inget konstruktivt i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera