Aviseringar
Rensa alla

Richard Jomshof om ISLAM


Ämnesstartare

LolaRose:

Jag menade att mikrofonen är för kort. Sen är det alltid kul att höra på SD eftersom alla är så bortblåsta.  

Vad i det han säger är det som är bortblåst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Alla abrahamitiska religioner är skräp
Och i klippet sprider sd direkt israelisk propaganda igen

Vad är det för israelisk propagande du såg i klippet som jag  missade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Islam är i princip den enda abrahamitiska religion som haft en tradition av att vara öppen mot andra religioner, med andra ord är problemet knappast islam självt utan snarare det rövknullande västvärlden utsätter muslimer för. Det är basic psykologi att folk som blir utfrysta kommer att ta avstånd från de som inte accepterar dem. 

För övrigt suger hans kristendomsskillz, i ett av evangelierna säger Jesus att lärjungarna ska ta med sig sina svärd, har för mig att det var Johannesevangeliet. Dessutom suger hans islamskillz lika hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAG VILL BARA SKRIKA JUST NU FÖR JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD AV ATT LYSSNA PÅ DET HÄR. JAG ÄR INTE MUSLIM, JAG HAR ALDRIG VARIT MUSLIM, JAG KOMMER INTE FRÅN ETT MUSLIMSKT LAND OCH INGEN I MIN FAMILJ ÄR MUSLIM. JAG HAR INTE LÄST KORANEN, JAG ÄR INTE EXPERT PÅ ISLAM.

MEN DET KRÄVS INGET JÄVLA GENI FÖR ATT FÖRSTÅ ATT GRUPPVÅLDTÄKTER OCH KRIMINALITET INTE BEROR PÅ VARIFRÅN MAN KOMMER ELLER OM MAN ÄR MUSLIM, DET BEROR PÅ SOCIOEKONOMISKA FAKTORER OCH PATRIARKATET. ATT FÖRENKLA DET GENOM ATT SKYLLA ALLT PÅ MUSLIMER ÄR SÅ JÄVLA ÄCKLIGT ATT JAG BLIR GALEN.

SOM OM KRISTENDOMEN ÄR FREDLIG. SOM OM DET INTE VAR KRISTNA SOM STOD BAKOM SLAVERIET, FÖRINTELSEN, VÄRLDSKRIGEN, KOLONISERINGEN... SOM OM KRISTNA VARIT FREDLIGA OCH GODA I ALLA TIDER. SOM OM DET INTE FÖREKOMMER VÅLDTÄKTER I KRISTNA SAMHÄLLEN. ÅH JAG BLIR FÖRBANNAD PÅ DEN HÄR JÄVLA SKITINSTÄLLNINGEN OCH JAG BLIR SÅ JÄVLA LEDSEN ÖVER ATT DEN HÄR PAPPSKALLEN SITTER I RIKSDAGEN OCH ATT HANS ÄCKLIGA PARTI BARA ÖKAR.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:
JAG VILL BARA SKRIKA JUST NU FÖR JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD AV ATT LYSSNA PÅ DET HÄR. JAG ÄR INTE MUSLIM, JAG HAR ALDRIG VARIT MUSLIM, JAG KOMMER INTE FRÅN ETT MUSLIMSKT LAND OCH INGEN I MIN FAMILJ ÄR MUSLIM. JAG HAR INTE LÄST KORANEN, JAG ÄR INTE EXPERT PÅ ISLAM.

MEN DET KRÄVS INGET JÄVLA GENI FÖR ATT FÖRSTÅ ATT GRUPPVÅLDTÄKTER OCH KRIMINALITET INTE BEROR PÅ VARIFRÅN MAN KOMMER ELLER OM MAN ÄR MUSLIM, DET BEROR PÅ SOCIOEKONOMISKA FAKTORER OCH PATRIARKATET. ATT FÖRENKLA DET GENOM ATT SKYLLA ALLT PÅ MUSLIMER ÄR SÅ JÄVLA ÄCKLIGT ATT JAG BLIR GALEN.

SOM OM KRISTENDOMEN ÄR FREDLIG. SOM OM DET INTE VAR KRISTNA SOM STOD BAKOM SLAVERIET, FÖRINTELSEN, VÄRLDSKRIGEN, KOLONISERINGEN... SOM OM KRISTNA VARIT FREDLIGA OCH GODA I ALLA TIDER. SOM OM DET INTE FÖREKOMMER VÅLDTÄKTER I KRISTNA SAMHÄLLEN. ÅH JAG BLIR FÖRBANNAD PÅ DEN HÄR JÄVLA SKITINSTÄLLNINGEN OCH JAG BLIR SÅ JÄVLA LEDSEN ÖVER ATT DEN HÄR PAPPSKALLEN SITTER I RIKSDAGEN OCH ATT HANS ÄCKLIGA PARTI BARA ÖKAR.

Kulturell bakgrund är faktiskt en faktor till kriminalitet och våldtäkter. Likaså ser patriarket ut i olila kulturer och att förneka att ens ursprung i många fall har med saken att göra är att blunda för sanningen tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han har problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kristendomen har vart mkt värre !! 

Jävla sjuka värld, förr va det Judar som förföljs nu  Muslimer av Vidrig Västvärldens propaganda   .

Nästa blir alla Kristna eller alla religiösa överhuvudtaget , skrämmande utveckling 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Jomshof menar att det är en våldsam och odemokratiska religion och ideologi

pfft, ska inte ens kommentera, uppenbart att han har fel. 

Aaron:
Kristendomen har vart mkt värre !! 

japp! korstågen var långt ifrån fredliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

pfft, skaarrow-10x10.png inte ens kommentera, uppenbart att han har fel. 

japp! korstågen var långt ifrån fredliga

Jah ocharrow-10x10.png dom hade aldrig offrat sin profet heller ,ser man det grovt så är Kristendomen Ondskans ansikte ocharrow-10x10.png riktiga fäste !

Kristendom har krigat och dödat för mark& makt , Islam har krigat för Överlevnad och frihet för sitt eget  folk 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

japp! korstågen var långt ifrån fredliga

Idag sker det inga kristna korståg i den kristna världen. I Islam sker det dock dagligen händelser som kan jämföras med de kristnas korståg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Jah och dom hade aldrig offrat sin profet heller ,ser man det grovt så är Kristendomen ondskan själv ! 

det jag ogillar med kristendomen eller man kanske ska säga de kristna ist, är att många av dem väljer ut det ur bibeln som passar dem och hel enkelt inte nämner det andra. ett exempel är homosexualitet, många hackar på folk om det även om de själva har tatueringar, men det står ju att man inte ska måla på sin kropp också. DESSUTOM ska kristna följa det nya inte det gamla testamentet, men så fort de ska argumentera ngt som homosexualitet duger det gamla fint fint. 
detta gäller såklart inte alla, men har träffat på en del.   
Inom Islam håller de sig iaf till hela koranen generellt sätt (finns undantag där med såklrt, men färre från vad jag har sett) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Idag sker det inga kristna korståg i den kristna världen. I Islam sker det dock dagligen händelser som kan jämföras med de kristnas korståg.

men en massa annat som det jag skrev till Aaron. 
men är det verkligen islam man kan skylla det på? bara för att människorna må vara muslimer betyder det inte att deras aktioner har en religiös koppling 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Vad i det han säger är det som är bortblåst?

Det är lättare att säga det som inte är bortblåst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

men en massa annat som det jag skrev till Aaron. 
men är det verkligen islam man kan skylla det på? bara för att människorna må vara muslimer betyder det inte att deras aktioner har en religiös koppling 

Visst kan man tänka att varje enskild individ står ansvarig själv och att Islam inte har något med det att göra. Men när man samtidigt ser att det just är i muslimska delen av världen som mest förtryck mot homosexuella, kvinnor och icke-troende är utbrett och att det just är 40% av muslimerna som svarar att man vill införa odemokratisk sharialag i England så börjar man ju iallafall undra om det kan ha en koppling till att dessa muslimer just också lever efter en bok och efter en profet som förespråkar samma odemokratiska åsikter, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose:

Det är lättare att säga det som inte är bortblåst

Nämn några saker då. Är det då han refererar till olika undersökningar som avslöjar vad muslimer i olika länder tycker om sharia? Är det då han refererar till koranen? Är det då han kritiserar islams förtryck mot kvinnor som du tycker är bortblåst? 

Det verkar vara väldigt lätt att slentrianmässigt säga att någons åsikter är bortblåsta, men väldigt svårt att sedan förklara vilka åsikter det är eller specifikt vad det är som är bortblåst...


   
SvaraCitera