Aviseringar
Rensa alla

Rift?


Ämnesstartare

Så Rift släpps om typ 1 timme på Steam men dom som förbokade det tidigare har ju fått spela lite denna vecka.

Ni som har provat, vad tycker ni om Rift? Jag har hört en del klagomål angående väntetiden för att logga in, är det bättre nu? Hur är PvP? Och känner någon till en bra server?


   
Citera
Ämnesstartare

Behöver verkligen någonting att slösa min tid på, men har ingen lust att betala 500kr om det visar sig att spelet suger. Ingen här som kan ge mig deras åsikt om Rift?


   
SvaraCitera

Vad tillför Rift till MMORPG-segmentet? Såg en gameplay-video precis, ser ju ut precis som alla andra MMORPG's. Extremt likt exempelvis UI't i WoW.


   
SvaraCitera
Zsasz

Lite sent kanske, men för att (vagt) svara på din fråga så citerar jag en polare:

"Det är som WoW 2.0"

Extremt likt WoW, men imo är mycket bättre, mycket mindre grindande, väldigt bra koncept och sjukt skön gameplay, helt klart värt pengarna om man nu tänker slösa pengarna, själv så spelade jag bara betan då spel med månadskostnad inte riktigt är mig grej (väntar istället på Guild Wars 2).

PS. Hade aldrig några problem med väntetid vid inloggning, körde aldrig någon PVP men då skillsen verkar vara väldigt bra tillämpade för det (vissa skills har specifika PVP användningar, m.m.) så skulle jag gissa på att det vore konstigt om det inte vore det, och server kan jag dock inte hjälpa med..


   
SvaraCitera

Jag tycker iaf att Rift är värd att ge en chans. Det är soft, snyggt och kul. [crazy]

( Man kanske inte om man är inbiten fanboy av wow. )


   
SvaraCitera

Testade betan, var extremt fail. Ännu en WoW klon.


   
SvaraCitera