Aviseringar
Rensa alla

rika blir fredlösa


Ämnesstartare

nej jag tror inte att dom vill det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

kommer det att bli en kapprustning mellan dom?

fett ballt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värsta kriget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh va? Rika ska först betala för fattiga människors vägar, kollektivtrafik, sjukvård, polis, rättsväsende och skola för att sedan själva inte få tillgång till detta utan få betala för sitt eget skydd? Rika ska alltså betala för både andras och sin egen välfärd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det känns som odugligt banalt i praktik och teori vilken än synvinkel jag skådar.
     Förstår ej anledningen till varför det skulle vara något som majoritetparten som hamnar under det facket vore till att finna tanken hygglig? Heller ej den resterande pärmen.

Idén ogillas utav Xuzkie; Rättsväsendet har enats och medger härmed att förslaget ogillas och läggs undan som passiv ställningstagande tillsvidare byggande argument lägges fram ifrån trådskapisen... Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Äh va? Rika ska först betala för fattiga människors vägar, kollektivtrafik, sjukvård, polis, rättsväsende och skola för att sedan själva inte få tillgång till detta utan få betala för sitt eget skydd? Rika ska alltså betala för både andras och sin egen välfärd. 

det är rimligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Tycker att det känns som odugligt banalt i praktik och teori vilken än synvinkel jag skådar.
      

:D:D:D:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

:D:D:D:D

lawl, jag måtte sluta skriva så sent. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

lawl, jag måtte sluta skriva så sent. Hjärta

nej 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jag läste någon stans att en av statens "tenents" är att beskydda kapitalismen i bekostnad av skatten. på så sätt försäkrar staten tillsammans med företagen en sorts "makt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så med hjälp av staten kan kapitalism försäkra och rättfärdiga sina affärer och utnyttja rättväsendet/polisen i kostnad av skattebetalarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spännande idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bryr mig faktiskt inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Tycker att det känns som odugligt banalt i praktik och teori vilken än synvinkel jag skådar.

det här är typ det som gjort mig mest ledsen på hela forumet. hoppas du inte hatar mig.


   
SvaraCitera

Bara för att man är duktig så ska man inte straffar för det. Jag vill inte leva i ett kommunistsamhälle!

Dock så bör ju rika betala minst 2-3.5gg mer i skatt (om man utgår från att låginkomstmottagare betalar 10% i skatt).

Om man skullle följa ditt förslag skulle folk vara rädda för att jobba på bra och tjäna för att man har kommit på en bra idé och folk skulle låna pengar till ingen nytta för att inte riskera att komma över den där gränsen. Det skulle svida på ekonomin och på tillväxten så detta förslag är nog om jag ska vara ärlig ett extrem farligt förslag för ett lands säkerhet och extrem dumt.


   
SvaraCitera