Aviseringar
Rensa alla

Rika människor


Ämnesstartare

Jag förstår inte vad folk har emot sk rika människor? Ofta kallas dem rika för överklass-snobbar osv med en negativ ton och jag kan inte förstå varför det ska vara så? Har "rika" människor gjort något fel? Deras förmögenhet har de oftast tjänat ihop själva och då är dem fan värda att få njuta av det. Alla i sverige har chans att tjäna ihop mycket pengar genom plugg och vidareutbildningar, vill man inte plugga så får man skylla sig själv att man inte kan ha lika väl ställt som något som har pluggat minst 8 år efter nian.

Jag orkar inte med alla som klagar på rika människor längre. Inget samhälle skulle kunna gå runt om alla skulle få lika mycket lön oavsett hur mycket/lite den har utbildat sig.


   
Citera
Ämnesstartare

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ehm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådstarter som denna kastar bensin på min klasshatseld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har som mål att rik men inte bete mig som en snobb. 


   
SvaraCitera

rika människor är ofta moderater och de är ju välkända för att ha diverse empatistörningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte om hur mycket eller lite pengar folk har så länge som de inte är arslen om det.

Carolineelisabeth95: Alla i sverige har chans att tjäna ihop mycket pengar genom plugg och vidareutbildningar

Nej, det har vi inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sötär du rik? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beatrice ask hälsar att "du är en kärring"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stör mig mest på att dom tror en massa saker som inte är sant, och bryr sig mer om pengar än man borde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har inte samma förutsättningar. Tänkt på det någon gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte alls på det pga befängt men hoppas lite på att trådskaparen kan försvara sin ståndpunkt mer eller mindre okej så det blir någon typ av skojig diskussion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrattade högt när jag läste detta. 


   
SvaraCitera
reben

e överklass per automatik = rik

+ HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"så kallade rika människor"


   
SvaraCitera