Aviseringar
Rensa alla

Rika människor


SOMBI

Carolineelisabeth95: Har "rika" människor gjort något fel?

varför "rika"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Jag orkar inte med alla som klagar på rika människor längre. 

jag orkar inte med det här

image_28.jpg

image_29.jpg

image_30.jpg

image_31.jpg

image_32.jpg

image_33.jpg

image_34.jpg

image_35.jpg

image_36.jpg

image_37.jpg

image_38.jpg

image_39.jpg

image_40.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

jag orkar inte med det här

image_35.jpg

image_36.jpg

image_38.jpg

image_39.jpg

De skulle ha valt att utbilda sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

De skulle ha valt att utbilda sig.

pinsamt och ohyfsat att sådana i typ indien alltid är smutsiga och går barfota, vem vill anställa en sådan


   
SvaraCitera
SOMBI

jag tycker om rika människor, de är ofta lika vackra som trådskaparen. fina leenden och ett lent hår. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Jag förstår inte vad folk har emot sk rika människor?

Fattiga människor är hatiska gentemot rika människor eftersom de har något som den fattiga saknar, simple as that. Att man som rik automatiskt har "störning" är såklart bara skitsnack, finns lika många egoistiska fattiga som det finns egoistiska rika.

Ja, i Sverige har alla faktiskt en chans att utbilda sig, vi har inga fasta samhällsklasser och att studera är gratis. Dock har vissa sämre förutsättningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Alla i sverige har chans att tjäna ihop mycket pengar genom plugg och vidareutbildningar, vill man inte plugga så får man skylla sig själv att man inte kan ha lika väl ställt som något som har pluggat minst 8 år efter nian.

Nej. En person som vuxit upp under trygga förhållanden har bättre förutsättningar än en person som inte har gjort det - det finns liksom inte riktigt något att orda om här. Logiken är självklar.

Däremot är mycket av det agg som riktas mot rika människor kontraproduktivt. Hat löser sällan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm: Ja, i Sverige har alla faktiskt en chans att utbilda sig.

Ja, och väljer man att exempelvis utbilda sig till sjuksköterska så får man skylla sig själv att livet blir hektiskt och att pengarna inte öser in. Fördelningen är helt rättvis och många fetknoppar är inte alls överbetalda för att göra ca. ingenting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula: Ja, och väljer man att exempelvis utbilda sig till sjuksköterska så får man skylla sig själv att livet blir hektiskt och att pengarna inte öser in. Fördelningen är helt rättvis och många fetknoppar är inte alls överbetalda för att göra ca. ingenting.

Ja, har någon sjuksköterska någonsin tvingats med pistol mot huvudet att bli just sjuksköterska? Personen som är sjuksköterska hade lika gärna kunnat komma på en nytänkande affärsidé istället och gjort sig rik på den, och sedan suttit och dragit in storkovan.
Det är inte samhällets fel att jag inte kommit på någon affärsidé som gjort mig rik.


   
SvaraCitera
reben

craig davids största fan :

image_31.jpg

asså kan nt förklara hur illa detta får mig att känna o de handlar inte om något kapitalistgrej elr åh bara mår illa o får ont i bröstkorgen som fan av de fan va jag hatar vatten

ville bara gå ot pga ts va jävligt lame så 😎 HIJACKAR DENNA TRÅD TILL ÅNGES-TÖVER-HAVET-TRÅDEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm: Ja, har någon sjuksköterska någonsin tvingats med pistol mot huvudet att bli just sjuksköterska? Personen som är sjuksköterska hade lika gärna kunnat komma på en nytänkande affärsidé istället och gjort sig rik på den, och sedan suttit och dragit in storkovan.

Ja, fan ta de personer som känner att de vill göra någonting viktigt. 


   
SvaraCitera
Draug

Pengar är roten till för mycket ondska i världen. Rika har ju även en viss benägenhet att inte dela med sig av sitt överflöd till dom som lever i total fattigdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

asså kan nt förklara hur illa detta får mig att känna o de handlar inte om något kapitalistgrej elr åh bara mår illa o får ont i bröstkorgen som fan av de fan va jag hatar vatten

ville bara gå ot pga ts va jävligt lame så 😎 HIJACKAR DENNA TRÅD TILL ÅNGES-TÖVER-HAVET-TRÅDEN

ta ett djupt andetag och räkna till tio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula: Ja, fan ta de personer som känner att de vill göra någonting viktigt.

Nej fan ska inte ta de personerna. Men väljer man att bli sjuksköterska så är man införstådd med vilka löner det är som gäller. Man hade all möjlighet i världen att bli något annat. Dock tycker jag att statligt anställda som sjuksköterskor borde få lite löneförhöjning, men inte att alla yrken skall ha samma lönenivåer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:

Nej fan ska inte ta de personerna. Men väljer man att bli sjuksköterska så är man införstådd med vilka löner det är som gäller. Man hade all möjlighet i världen att bli något annat. Dock tycker jag att statligt anställda som sjuksköterskor borde få lite löneförhöjning, men inte att alla yrken skall ha samma lönenivåer.

så de får inte vara missnöjda med sin otroligt dåliga lön pga de valde själva att ge sig in i det?
utopin är alltså: ingen ska bli sjuksköterska eller bara dumma, medgörliga människor ska bli sjuksköterskor? 


   
SvaraCitera