Aviseringar
Rensa alla

Riksdagen ändrar grundlagen, vad tycker du om det?


Ämnesstartare

http://www.friatider.se/riksdagen-andrar-grundlagen

Jag tycker man mer och mer ser en tydlig förändring till diktatur i vårat Sverige.

Vad tycker ni om att dom ska ändra grundlagen?
Det ska egentligen ta flera år innan man får fastställa en ny grundlag.


   
Citera

vad är det för jävla lol-sida du har som källa?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad är det för jävla lol-sida du har som källa?

[love]


   
SvaraCitera

"Trots att flera av förslagen är kontroversiella är Fria Tider till synes ensamma om att uppmärksamma händelsen."

[rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

ja vad kan du förvänta dig när idioter ska rösta på inkompetenta idioter.


   
SvaraCitera

Ojojoj, nu tar vi och lugnar ner oss lite så vi inte tappar foliehatten va?


   
SvaraCitera

Men hallå, det kan dom ju inte göra förns efter valet, dvs om dom kommer med förslaget nu och sedan blir framröstade igen och får majoritet? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför kommer det upp förslag på dessa typer av lagar? Vad är poängen? Jag tycker det finns viktigare saker att göra. Media lyser med sin frånvaro i rapporteringen om detta, varför? Jo för att majoriteten av det Svenska folket skulle säkert ogilla detta.

Vilket jävla skämt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

jakaerstark:

Media lyser med sin frånvaro i rapporteringen om detta, varför?

För att där sker så många ändringar och tillägg i lagarna hela tiden. Hade du läst juridiska tidsskrifter så hade du nog uppmärksammat en del[y]


   
SvaraCitera

Chryseus:

För att där sker så många ändringar och tillägg i lagarna hela tiden. Hade du läst juridiska tidsskrifter så hade du nog uppmärksammat en del

det är skillnad på ändringar och tillägg i andra lagar, det här handlar ju om grundlagen.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

et är skillnad på ändringar och tillägg i andra lagar, det här handlar ju om grundlagen.

Sedan Sveriges inträde i EU spelar våra grundlagar mindre roll. EU-rätten är på många punkter överstående svenska lagar. Därför skriver media mer om EUs ändringar än de svenska.

Det sker dessutom fler ändringar/förslag till ändringar av grundlagarna än folk verkar tro. Öppna upp ögonen och sök om man är intresserad är min åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vad är det för jävla lol-sida du har som källa?

Fria Tider? Står med stora bokstäver på hemsidan.

Budolicious:

"Trots att flera av förslagen är kontroversiella är Fria Tider till synes ensamma om att uppmärksamma händelsen."

Massmedia står ju på politikernas sida nu för tiden, det som skrivs är begränsat. Dvs vanlig media tar inte upp vad som helst, speciellt inte när det handlar om svenska folkets säkerhet.

Underlig:

Men hallå, det kan dom ju inte göra förns efter valet, dvs om dom kommer med förslaget nu och sedan blir framröstade igen och får majoritet? :s

Jo det är sant men jag skulle tro att politikerna skiter i det. Men vi får ju hoppas att det tar så lång tid det ska ta att ändra en grundlag, det brukar oftast hinna läggas ned då.

jakaerstark:

Jo för att majoriteten av det Svenska folket skulle säkert ogilla detta.

Exakt.

Chryseus:

För att där sker så många ändringar och tillägg i lagarna hela tiden.

Det här handlar ju ändå om grundlagarna, och som det ser ut nu så talar vi om oerhört antidemokratiska förändringar. Då tycker man att det bör tas upp. Men det är sant att EUs grundlagar mer och mer står över Sveriges grundlagar.


   
SvaraCitera

IlleFaciet:

Jo det är sant men jag skulle tro att politikerna skiter i det. Men vi får ju hoppas att det tar så lång tid det ska ta att ändra en grundlag, det brukar oftast hinna läggas ned då.

Dom får inte skita i det, då bryter dom mot lagen [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Dom får inte skita i det, då bryter dom mot lagen [y]

Dom kan ju hinna få det till en grundlag om dom som tar över regeringen i höst håller med om det och det skulle inte förvåna mig om dom gör det också. Alla partier har i dagsläget gått mera inåt i mitten och på något sätt skapat en gemensam ideologi där dom mer eller mindre står för samma sak, höger som vänster. (krävs ett mikroskop för att se en skillnad)

Det är därför jag kommer att rösta på http://www.sverigedemokraterna.se/ i valet för då vet jag om dom får vågmästarroll att dessa lagar aldrig skulle godkännas, sen får representanter från andra partier säga att SD är rasister och ljuga om dom hur mycket dom vill, folk börjar inse att dom inte är det och att det är sanningen dom beskriver. Vårt samhälle blir allt mer konstigare och konstigare med riksdagspolitikerna i näbben.


   
SvaraCitera