Aviseringar
Rensa alla

Riksdagen är mitt lunchsällskap


Ämnesstartare

http://www.svtplay.se/kanaler/svt2

tyvärr är det retarderade sd:are med i riksdagen också [sad]
de blir pwnade pga de vet ej ngt om halalslakt


   
Citera

Det här videoklippet säger allt man behöver veta om halalslakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera

[zzz] på dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

på dig själv.

ditt inlägg bidrog inte med någonting i tråden, då det varken hade med riksdagen, lunch, eller den diskussion som fördes vid den tiden i riksdagen att göra. [smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ditt inlägg bidrog inte med någonting i tråden, då det varken hade med riksdagen, lunch, eller den diskussion som fördes vid den tiden i riksdagen att göra.

Du sa att sdare var retarderade eftersom de inte kunde något om halalslakt och mitt inlägg var till för att posta ett klipp som säger och visar allt man behöver veta om halalslakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Du sa att sdare var retarderade eftersom de inte kunde något om halalslakt och mitt inlägg var till för att posta ett klipp som säger och visar allt man behöver veta om halalslakt.

Jag sa att de som debatterade i riksdagen ej kunde de det diskuterade kring halalslakt. Skiter väl i ditt jävla vinklade klipp.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Skiter väl i ditt jävla vinklade klipp.

Ah, just det. Det är SD som manipulerat det, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Ah, just det. Det är SD som manipulerat det, eller hur?

Nu är det så Ganon, att om du äter svensk kyckling är den i princip slaktad enligt halal, de hänger upp och ner och deras huvuden huggs av. [smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Nu är det så Ganon, att om du äter svensk kyckling är den i princip slaktad enligt halal, de hänger upp och ner och deras huvuden huggs av

Att få huvudet avhugget är inte samma sak som att få halsen avskuren och förblöda till döds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Att få huvudet avhugget är inte samma sak som att få halsen avskuren och förblöda till döds.

Djur som halalslaktas i Sverige får bedövning, alla hönor får inte bedövning om de lyckas dra upp huvudet och missa steget de ska få bedövning i. Vissa hönor lyckas till och med missa knivarna och får huvudet avklippt av någon arbetare som står i slutet av kedjan.

Jag vet vilken av de två metoderna jag tycker verkar humanast iaf... [smile]


   
SvaraCitera
sincan

Blivande_japan:

Nu är det så Ganon, att om du äter svensk kyckling är den i princip slaktad enligt halal, de hänger upp och ner och deras huvuden huggs av. [smile]

Tror dock nötkreatur är den heta potatisen. Att tappa den på blod utan bedövning.


   
SvaraCitera

halal är bara ett sätta att dra uppmärksamheten från judarnas kosherhelvete, ta bort roten till problemet inte ett yttre symptom

men visst, SD är israelernas främsta knähundar i Sverige så inte konstigt att de för judarnas antisemitiska talan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Tror dock nötkreatur är den heta potatisen. Att tappa den på blod utan bedövning.

tror den heta potatisen egentligen är att det är muslimer som äter halalslaktade djur.


   
SvaraCitera
sincan

Luther Blissett:

halal är bara ett sätta att dra uppmärksamheten från judarnas kosherhelvete, ta bort roten till problemet inte ett yttre symptom

men visst, SD är israelernas främsta knähundar i Sverige så inte konstigt att de för judarnas antisemitiska talan

Den slakten är ju helt förbjuden i Sverige?

Blivande_japan:

tror den heta potatisen egentligen är att det är muslimer som äter halalslaktade djur.

Inte enligt jordbruksverket i alla fall. Där är det djurets lidande som står i fokus och att förblöda under flera minuter anses inte vara befogat utan bedövning, vilket inte alla går med på.


   
SvaraCitera