Aviseringar
Rensa alla

Riksdagen är mitt lunchsällskap


Ämnesstartare

sincan:

Inte enligt jordbruksverket i alla fall. Där är det djurets lidande som står i fokus och att förblöda under flera minuter anses inte vara befogat utan bedövning, vilket inte alla går med på.

menade vrf ganon var upprörd men ok då är jag med på vad du menar!


   
SvaraCitera
sincan

Blivande_japan:

menade vrf ganon var upprörd men ok då är jag med på vad du menar!

[y]


   
SvaraCitera

sincan:

Den slakten är ju helt förbjuden i Sverige?

har ingen koll på det, syftade mest på att judarna (SD) hetsar mot muslimer för en sak de definitivt inte är bättre själva på


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Jag vet vilken av de två metoderna jag tycker verkar humanast iaf...

+1 för den posten, du verkar kunna det där med halal (har själv ingen koll). Känns som jag lärde mig något nytt nu. [cute]


   
SvaraCitera

Det finns ingen human slaktmetod. Men religiös slakt är vidrig, ja. Där har religionen gått alldeles för långt.

Här kan man läsa lite om slakt.

http://www.djurensratt.se/djur-i-livsmedelsindustrin/slakt/slakt-utan-bedovning


   
SvaraCitera

Djur som som djur som dör?


   
SvaraCitera

isola:

Det finns ingen human slaktmetod.

Slakt kan vara onödigt grym, man kan ta ett liv på olika sätt jag tycker det är skillnad i hur.


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Slakt kan vara onödigt grym, man kan ta ett liv på olika sätt jag tycker det är skillnad i hur.

Ja men det finns ingen "human" metod eftersom alla orsakar lidande.


   
SvaraCitera

OMG, vet att de har snackat om TV avgift för internetabonnemang osv, men hade ingen aning om att man kan se deras kanaler live på nätet än.. [cool]


   
SvaraCitera

isola:

Ja men det finns ingen "human" metod eftersom alla orsakar lidande.

I agree.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Djur som halalslaktas i Sverige får bedövning

Muslimer tycker dock inte att det är "äkta" halal om djuret bedövas först. Men oavsett så tycker jag är det är mer humant att dö direkt än att förblöda, bedövning eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

+1 för den posten, du verkar kunna det där med halal (har själv ingen koll). Känns som jag lärde mig något nytt nu.

är inte så insatt, vet bara några få grejer!

S3ON:

OMG, vet att de har snackat om TV avgift för internetabonnemang osv, men hade ingen aning om att man kan se deras kanaler live på nätet än..

jepp! det är asnice!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är inte så insatt, vet bara några få grejer!

Du vet grymt mycket mer än mig vad gäller det, det är nice gillar det. Sedan känner jag igen mig i att titta på riksdagen och störa mig på SDare där [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Sedan känner jag igen mig i att titta på riksdagen och störa mig på SDare där

[bigsmile]

Dock var det jag såg snarare så att en annan politiker kritiserade dem för att de skrivit felaktig information på sin hemsida kring halalslakt och sd:aren erkände att det stod fel typ.


   
SvaraCitera