Aviseringar
Rensa alla

Rikspolisstyrelsen


Ämnesstartare

(obs för att förstå detta inlägg bör man läsa mitt tidigare inlägg)

Min killes ringde till tingsrätten som berättade för honom att de är villiga att byta ut hans böter mot att han utför samhällstjänst ifall Rikspolisstyrelsen går med på detta (då pengarna går till Rikspolisstyrelsen) så han ringde upp Rikspolisstyrelsen och kvinnan som svarade var väldigt kallhjärtad och verkade inte känna någon sympati alls då hon svarade nej.
Vi tänker ge det ett andra försök, vi tänker ringa dit imorgon igen och försöka övertala dom.

Jag undrar ifall någon vettig person har några tips på hur vi skulle kunna övertala dom/personen som svarar i telefon/handläggaren?


   
Citera

Åh så det är en cliffhanger spännande [wink]


   
SvaraCitera

om man inte har sympati och är kallhjärtad för att man svarat nej, så kanske det är dags att ändra syn på människor.

Ni kan inte övertala dem till att ändra något men lycka till.


   
SvaraCitera
Åtta

Stuck With Eachother:

(obs för att förstå detta inlägg bör man läsa mitt tidigare inlägg)

Alltså denna tråd: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=295205


   
SvaraCitera

Stuck With Eachother:

Jag undrar ifall någon vettig person /quote]
Wow that's me!

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Alltså denna tråd: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=295205

precis [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Ni kan inte övertala dem till att ändra något

Vi kan försöka övertala dom. Man kan alltid försöka.


   
SvaraCitera

Stuck With Eachother:

Vi kan försöka övertala dom. Man kan alltid försöka.

ja men deras handläggare kan inte (som handläggare i andra myndigheter) ändra beslut efter eget tycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja men deras handläggare kan inte (som handläggare i andra myndigheter) ändra beslut efter eget tycke

Tingsrätten har gått med på att ändra hans dom till samhällstjänst istället för till böter då det inte finns någon möjlighet för varken honom eller hans familj att betala bötern, den lär gå till kronofogden och det lär förstöra jävligt mycket för hans framtid.
Kvinnan vi talade med från tingsrätten ville inte att han skulle vara tvungen att hoppa av skolan (och ge upp om sina drömmar) för att betala bötern då hon ansåg att skolan är mycket viktigare. En väldigt vettig kvinna.

Men till saken, enligt tingsrätten så var det upp till handläggaren då tingsrätten gick med på det.


   
SvaraCitera

Stuck With Eachother:

enligt tingsrätten så var det upp till handläggaren då tingsrätten gick med på det.

då får ni väll tjata och hoppas på det bästa då


   
SvaraCitera

Han får väl fan fixa ett arbete istället och växa upp, sen betala sina böter som en annan gör. Jessssssssus


   
SvaraCitera