Aviseringar
Rensa alla

Riktiga TROLL


Ämnesstartare

OBS med "kan man vara ett riktigt troll?" menar/undrar jag om man kan ANSES vara det. inte att man är. felformulerat

Folk är trevligare mot en när man ser bra (/psykiskt stabil) ut.

Ja/nej? Undantaget är att man har en bra (fri tolkning) personlighet som man visar.

Ni som röstar nej - ber om förklaring, om ni hoppas att jag ändrar åsikt


ni får en snabb och ogenomtänkt/spontan motivering/ett resonemang från mig:
Man är Rädd för att personen som ser "konstig"/ofixad (på det sättet att den antingen ej bryr sig eller ej hänger med i utvecklingen/livet) ska vara "trollig" av sig. Man är orolig för att bli lämnad i sticket eller verka lika konstig/trollig (& skyddar sig från den Faran) osv.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

et kan ju framkalla allt från moderskänslor till obehag. Ser man svag och lidande ut ses man inte som ngt hot och folk kan kosta på sig att släppa på prestigen och visa lite medkänsla, även om de inte känner någon riktig sådan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vafan du kan ju inte ha 746373 olika frågor nu svarade jag ju bara på 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: et kan ju framkalla allt från moderskänslor till obehag. Ser man svag och lidande ut ses man inte som ngt hot och folk kan kosta på sig att släppa på prestigen och visa lite medkänsla, även om de inte känner någon riktig sådan.

aa, tror också på båda men folk verkar bara ta på sig "ansvaret" att hjälpa till om de har det bra eller typ jättemkt sympati/empati (just då, för den)

Syftar t.ex. på mobbing eller utfrysning. man vill helst hålla sig till ngn relativt stark lr gruppen

lite lika på um & i alla Samhällen & liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
men vafan du kan ju inte ha 746373 olika frågor nu svarade jag ju bara på 1

förlåt hehe men ditt svar var alldels utmrkt.

du kan skriva här vad du ej håller med om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell:

aa, tror också på båda men folk verkar bara ta på sig "ansvaret" att hjälpa till om de har det bra eller typ jättemkt sympati/empati (just då, för den)

Syftar t.ex. på mobbing eller utfrysning. man vill helst hålla sig till ngn relativt stark lr gruppen

lite lika på um & i alla Samhällen & liknande

ja det krävs ju styrka för att gå emot gruppen och att kunna visa sig "svag" och mjuk för att hjälpa någon


   
SvaraCitera

Jag förstår inte frågan? Snälla förklara!! Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hör inte till ämnet men Är rädd för riktiga troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här har du ett riktigt troll:


   
SvaraCitera

Vadå, finns det oriktiga troll? Blir besviken om så är fallet Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja det krävs ju styrka för att gå emot gruppen och att kunna visa sig "svag" och mjuk för att hjälpa någon

(y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siimon98:
Jag förstår inte frågan? Snälla förklara!! Skeptisk

Man vill helst inte vara med en mobbad person. en mobbad person kan verka som en internettroll fast på riktigt (& ej bakom skärmen eller på nätet)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan va troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
Du kan va troll

 använder dig som mall då


   
SvaraCitera