Aviseringar
Rensa alla

Ringer ni tillbaka?


Ämnesstartare

Tjenare!

Den här tråden kanske inte borde ligga under Politik och samhälle, men jag hittade ingen plats som verkade bättre.

Om ni har 1 missat samtal i mobilen, ringer ni tillbaka till den personen?

För mig är det en självklarthet, men på senare tid när jag har pratat med massvis med olika människor så har det varit nästan så att 90% av dem som har ett missat samtal inte bryr sig om det.

Har även pratat med några olika kompisar om det här, jag har en tjejkompis som aldrig svarar i telefonen och hon resonerar såhär:

"Om jag inte har mer än 10 missade samtal så vet jag att det inte var något viktigt, dessutom är sms mycket bättre. Det är kort och informativt och man slipper den jobbiga känslan av att prata i telefon och var tvungen att dra ut på det och fylla på med allmänt skitsnack om hur vardagen har varit."

Men jag håller verkligen inte med henne, ett samtal kan vara för att få ut information och få snabba lösningar eller för bara nöjes skull.

Jag blir själv irriterad om jag ringer till någon och inte får svar, då känner jag mig ignorerad, och när personen i fråga inte ringer eller smsar tillbaka blir jag ännu mer irriterad.

Så... diskutera!

Ehh.. admin får gärna flytta den här tråden till forumet "Elektronikprylar och Telefoni". Jag hade lite för bråttom [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera

llooll:

dessutom är sms mycket bättre. Det är kort och informativt och man slipper den jobbiga känslan av att prata i telefon

Det där lät som mig.

Men beror på vem det är också.


   
SvaraCitera

Beror väl på vem som har ringt? :ss


   
SvaraCitera

Beror på vem.[smile]


   
SvaraCitera

men oftast ja.


   
SvaraCitera

llooll:

sms mycket bättre. Det är kort och informativt och man slipper den jobbiga känslan av att prata i telefon och var tvungen att dra ut på det och fylla på med allmänt skitsnack om hur vardagen har varit

[y]


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera

Nä, gillar inte telefoner.


   
SvaraCitera

Beror på vem som ringt, men oftast så..


   
SvaraCitera

likgiltig misär:

:ss

JAG VISSTERE! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Det beror lite på vem det är, men i regel så låter jag personen ringa igen om jag missat samtalet. Liksom, om det är något viktigt så lär de höra av sig igen, och om det inte var det så finns det ingen anledning till att jag ska ringa upp. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk ringer inte tillbaka när jag ringer [cry]
Är jag opopulär? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror ju helt på. Följs missat samtal av ett fullständigt sms så är ingen mening med att ringa upp, t.ex.


   
SvaraCitera

fullochglad:

Beror på vem.[smile]

fullochglad:

men oftast ja.


   
SvaraCitera