Aviseringar
Rensa alla

RIP Alla mina kamrater


aristoteles:
Aldrig hört talas om.

bra sackt

skönt statement


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

Visste inget om detta förrän jag läste i aftonbladet "därför sparkade vi Kringlan" som om det hade varit något jag följt länge med spänning=S
Jag lyssnar sällan på sådant här, det enda jag lyssnar på är musik, radio etc är en värld jag aldrig upptäckt. 
Tycker spontant att det är bra att man gör en markering mot våldshot, för även om det inte "var så allvarligt menat" av den som sade det så skapar alla sådana där kommentarer ihop en struktur och en norm som får människor att må dåligt. Att man "inte menar något illa, det var väl inte så farligt", är inget man kan ta hänsyn till, för det är vad de flesta som sagt elaka saker brukar säga, och de kan mena vad de säger, men det förändrar ju inte mycket. Så, bra att man gjorde en markering, och menade han inget illa så måste han ju förlåtas - och kanske kan det här inleda någon förbättring i synen att inget man säger i andra sammanhäng än irl räknas, för det gör det ju. 

Mjo. Har du lyssnat på klippet? Känns så tragiskt att det alltid ska handla om kvinnans kön när man kritiserar kvinnor.

Niklas:
Väldigt tråkigt. Trevlig podcast att ha på i bakgrunden när man gjorde andra saker. 

Känns väldigt överdrivet att hela podcasten läggs ner på grund av något en närvarande gäst säger. 

Ja. Fast Martin skötte det hela rätt dåligt. Hade det varit rasistiska grejer Kringlan sagt hade det nog hanterats 100% annorlunda.

Istechetvåpunktnoll:

Men samtidigt så bryr jag mig inte så mycket, har till och med inte lyssnat alls på AMK. Men dock så har jag följt hela Kringlan- gate med spänning.

De var rätt sköna ibland. Uh "sköna", men du fattar.

dope:

han diskuterar händelsen i sin nya podcast (magister), ganska intressant om man e rastlös

Han lät inte så ångerfull för det han sagt utan bara för att han förlorat jobb. Den där Johannes kan jag ej med heller, vilken uppblåst gnällspik han verkar vara.


   
SvaraCitera

mens:

Den där Johannes kan jag ej med heller, vilken uppblåst gnällspik han verkar vara.

han har skrivit en bok där han recenserar olika droger, det räcker för mitt omtycke


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

dope:

han har skrivit en bok där han recenserar olika droger, det räcker för mitt omtycke

så lättflirtad du är


   
SvaraCitera

mens:

så lättflirtad du är

fattas bara att han gillar katter


   
SvaraCitera

mens: Uh "sköna",

ja, just det ja


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

ja, just det ja

Hah ja. Men vafan, man kan ju ej låta bli att gilla Nisse. Åtminstone som han var innan han blev känd.


   
SvaraCitera

mens: Hah ja. Men vafan, man kan ju ej låta bli att gilla Nisse. Åtminstone som han var innan han blev känd.

nej men alltså, jag ser inget fel i att man gillar "skööna" killar i grupp

visst kan det se problematiskt ut men samtidigt blir man ju så jävla trött på alla duktiga moralister som direkt ska hugga på den typen av humor osv


   
SvaraCitera

haha, thomas "kul kille"


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

nej men alltså, jag ser inget fel i att man gillar "skööna" killar i grupp

visst kan det se problematiskt ut men samtidigt blir man ju så jävla trött på alla duktiga moralister som direkt ska hugga på den typen av humor osv

nej inte jag heller men det tenderar ju att dra till sig en del tveksamma typer


   
SvaraCitera

mens: nej inte jag heller men det tenderar ju att dra till sig en del tveksamma typer

nåjo, men det kan ju inte utövarna ansvara över


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

nåjo, men det kan ju inte utövarna ansvara över

nä men de skulle nog kunna vara lite mer mångsidiga ibland. dock gillar jag dem och kommer nog bli lite vemodig när jag lyssnar på det sista avsnittet.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

vill så gärna gosa med bodil!!


   
SvaraCitera
mynona

mens: Mjo. Har du lyssnat på klippet? Känns så tragiskt att det alltid ska handla om kvinnans kön när man kritiserar kvinnor.

Nej. Ja, men det är ju för att kvinnor traditionellt sett inte ses som individer utan som kroppar (alltså sexobjekt) och då blir det naturligt att skällsord om kvinnor blir sexuella. 

Förr i tiden var ju ett ord för kvinnor "Könet". Dvs, män kallade man människor, personer, individer, etc, men när man talade om kvinnor som talade man om "könet". När det till exempel blev vanligare med kvinnor i svensk press under 1700-talet så sade man: "Könet har börjat skriva!" Med könet menade man kvinnor. 

Kvinnor var alltså främst sina kroppar.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

Nej. Ja, men det är ju för att kvinnor traditionellt sett inte ses som individer utan som kroppar (alltså sexobjekt) och då blir det naturligt att skällsord om kvinnor blir sexuella. 

Förr i tiden var ju ett ord för kvinnor "Könet". Dvs, män kallade man människor, personer, individer, etc, men när man talade om kvinnor som talade man om "könet". När det till exempel blev vanligare med kvinnor i svensk press under 1700-talet så sade man: "Könet har börjat skriva!" Med könet menade man kvinnor. 

Kvinnor var alltså främst sina kroppar.

Ja exakt. Därför är "henniskor" ett bättre begrepp än "en" anser jag


   
SvaraCitera