Aviseringar
Rensa alla

Rippa musik, syns det?


Ämnesstartare

Jag menar, de kommer ju kunna se din IP-adress när du laddar ner, men när man rippar, hur ska någon kunna märka det? Nu är ju inte jag särskilt teknisk, så jag har ingen aning om hur det fungerar. Så alltså...efter införandet av IPRED-lagen, kan man rippa låtarna istället?


   
Citera
Ämnesetiketter

Fattar inte vad du menar riktigt men om du köpt en cd kan du ju dra låtarna o konvertera de till mp3 med diverse program, vilket är att rippa. Det kan de ju inte se då det sker lokalt, dock är du tvungen att köpa eller låna cdn :/


   
SvaraCitera

Maskrus:

Jag menar, de kommer ju kunna se din IP-adress när du laddar ner, men när man rippar, hur ska någon kunna märka det? Nu är ju inte jag särskilt teknisk, så jag har ingen aning om hur det fungerar. Så alltså...efter införandet av IPRED-lagen, kan man rippa låtarna istället?

du menar att kopiera över filer från en cd-skiva du har köpt till din dator?[zzz][blush] isf nej[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det e lagligt att Rippa musik och om du vill ha MP3 låtan så laddar man ner dem från youtube eller lastFM gratis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh, jag menar alltså rippa från youtube eller lastfm...


   
SvaraCitera

Nick15:

Det e lagligt att Rippa musik och om du vill ha MP3 låtan så laddar man ner dem från youtube eller lastFM gratis

Hur då? Genom ett program som konverterar filer eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nessah:

Hur då? Genom ett program som konverterar filer eller?

Ladda ner Dold text: youtube downloader den ladda ner och den hämtar låten som FLV och sedan tar du convert to MP3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är olagligt att dela med sig av musik via youtube om man inte har tillstånd [rolleyes]

Oroa inte dig så mycket [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nick15:

Ladda ner Dold text: youtube downloader den ladda ner och den hämtar låten som FLV och sedan tar du convert to MP3

Men hur mycket koll har skivbolagen på det? Kan de se det?


   
SvaraCitera

Nick15:

Ladda ner Dold text: youtube downloader den ladda ner och den hämtar låten som FLV och sedan tar du convert to MP3

Har undrat aslänge hur man gör, nu vet jag. Tack [smile]


   
SvaraCitera

fixa hide my ip, står att jag bor i texas, usa när ja kollar mitt "ip" nu [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

InjectMeWithAIDS:

fixa hide my ip, står att jag bor i texas, usa när ja kollar mitt "ip" nu [cute]

Som om de inte skulle kunna förbigå det.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Men hur mycket koll har skivbolagen på det? Kan de se det?

Mer än de har på BitTorrent i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

InjectMeWithAIDS:

fixa hide my ip, står att jag bor i texas, usa när ja kollar mitt "ip" nu

Det går förstås att spåra din IP även att du använder hide my ip, proxy, vpn tunnlar eller nått annat. Det är dock svårare, men det går att spåra.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Som om de inte skulle kunna förbigå det.[rolleyes]

jo jag förstår nästan de, men ja hoppas att dom inte gör de [sad] när kommer lagen att inträda?


   
SvaraCitera