Aviseringar
Rensa alla

RISK FÖR HÄNGANDE HUD EFTER FÖR KRAFTIG VIKTNEDGÅNG?


Ämnesstartare

SLCD:

Kan även puffa lite för en kolhydratbegränsad/fri kost under tiden, så att du kan se till att vara i ketos så mycket som möjligt och få kontroll över ditt insulin och därmed din fettinlagring

hm menar du att jag ska undvika pasta potatis o.s.v?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

smileback:

Tack för ditt svar! Men hur mycket kalorier för dagligt intag och hur mycket borde jag träna isåfall då för att inte överanstränga min kropp allt för mycket så det inte orkar med? Om du har någon aning om det alltså... Är väldigt dålig på sånthäe tyvärr

Träningen är inte så viktig som kosten om du är ute efter att gå ned i vikt. Kaloriräkning är inte inget jag rekommenderar (det blir lite voodoo om man försöker vara för nogrann), då det är svårt att uppskatta sin aktivitetsnivå och bmr. Träning är inte ens direkt nödvändigt om du rullar på en bra kost. Men den kan ge en nyttig boost och även bryta platåer (om de skulle uppstå).

smileback:

hm menar du att jag ska undvika pasta potatis o.s.v?

är nog lättare att jag svarar såhär
prova en två månader och se vad som händer[y]

Hoppas det hjälper och lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

är nog lättare att jag svarar såhär
prova en två månader och se vad som händer

Hoppas det hjälper och lycka till!

Nae men usch vill inte hålla på med sådant där! Jag lever hellre på vanlig mat och tränar regelbunder, det mår kroppen nog bäst av


   
SvaraCitera

smileback:

Jag lever hellre på vanlig mat

Det är ju just det den kosthållningen innebär [crazy] Fast ok, beror på vad du definierar som "vanlig mat".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om dieter är så smart[crazy]


   
SvaraCitera

isola:

Går du ned på ett ohälsosamt sätt så kommer de väl bara tillbaka sen.

Beror ju helt på hur man lever sen när man gått ner


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

smileback:

Nae men usch vill inte hålla på med sådant där! Jag lever hellre på vanlig mat och tränar regelbunder, det mår kroppen nog bäst av

Sånt där? Det "där" är kosten din kropp är anpassad för och fungerar effektivast på.


   
SvaraCitera

Hade jag varit överviktig (och inte halvvegeterian[blush]) hade jag lätt börjat med lchf. De överviktiga jag sett som äter så har rasat i vikt utan att gå speciellt hungriga. Tycker det verkar som en rätt nice kombo jämfört med hungersnöddieter. Men du är ung, varför inte ta hjälp av dietisten på vårdcentralen?


   
SvaraCitera