Aviseringar
Rensa alla

Risperdal


Ämnesstartare

Hej, nu med ångestbesvär och ätstörningar som tar Risperdal; vad får ni för biverkningar? Jag tar 0.5mg morgon och kväll, och blir sjukt trött! Kan sova hela dagen och ändå ha sömn kvar till natten. Och det här med viktuppgång(som står som bivekrning i bipacksedeln) - märker ni av det? Jag får inte veta min egen vikt så jag vet inte om jag gått upp, men vill gärna veta om vikten påverkas av en så pass låg dos.

Era erfarenheter? 🙂[love]


   
Citera

Har funderat på att byta till Risperdal till och från men jag stannar nog på Zyprexa ändå, den har jag ju ändå haft i över ett år... En sak vet jag om dessa två mediciner, och det är något som min läkare nämnde. Att hon aldrig varit med om att någon patient gått upp i vikt på dem när man har så låg dos som används mot ätstörningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Att hon aldrig varit med om att någon patient gått upp i vikt på dem när man har så låg dos som används mot ätstörningar

Gud så skönt! Har typ haft lite ångest för det. Skönt att veta, för det skulle kännas så grymt onödigt!

Zyprexa? Är de tmotsvarande?


   
SvaraCitera

tomhand:

Zyprexa? Är de tmotsvarande?

Japp, och det funkar mot både psykoser, manier och ångest (där den ersätter benzo och sådant) precis som Risperdal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ätit Risperdal och den enda biverkningen jag kände var torrhet i munnen. Sjukt jobbigt måste jag tillägga 🙁
Äter inte Risperdal nu, men har andra mediciner kvar som gör att muntorrheten håller i sig :/


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera