Aviseringar
Rensa alla

Ritalin mot ADHD.


Ämnesstartare

Tänkte bara fråga om det är någon som tar/ har tagit ritalin och hur ni upplever det? både ni som har adhd och inte har det. 


   
Citera

Hade en kompis som inte hade add eller adhd som tog ritalin. Har man inte add eller adhd bör man låta bli att ta ritalin. kommer inte så mycket ihåg vad han sa om sin uppleves men han sa något med att måda jävligt illa.


   
SvaraCitera
HasseG

vincentgillarbananer:
Tänkte bara fråga om det är någon som tar/ har tagit ritalin och hur ni upplever det? både ni som har adhd och inte har det. 

De flesta jag har pratat med som tar Ritalin tycker att det hjälper bra!

tjanaextrapengarhemifran.blogspot.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min bror har ritalin och han funkar bra på det. jag har elvanse/amfetamin/central stimulerande 


   
SvaraCitera

min lillebror tog ritalin förut. Men han blev deppig och mådde illa av den! Så nu har han Medikinet. rekommenderar den!


   
SvaraCitera

Jag tar ritalin för min adhd och har gjort det i flera år nu, tycker det funkar väldigt bra. Om jag inte tar den har jag väldigt svårt att finna ro till att t.ex. läsa och kan inte sitta still.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Natthimmel:
Jag tar ritalin för min adhd och har gjort det i flera år nu, tycker det funkar väldigt bra. Om jag inte tar den har jag väldigt svårt att finna ro till att t.ex. läsa och kan inte sitta still.

hur många kapsel/ gram tar du?


   
SvaraCitera

Har ätit Ritalin just nu äter jag elvanse Ritalin fungerade då döden satt i kroppen men det va typ 2 timmar bara sen va man tillbaka å dampa


   
SvaraCitera

vincebruh:

hur många kapsel/ gram tar du?

Tar 1 kapsel x25, två gånger om dagen (en vid frukost och en vid lunch).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Natthimmel:

Tar 1 kapsel x25, två gånger om dagen (en vid frukost och en vid lunch).

jaha får du inte höga hjärtklappningar eller något av att ta 2 ggr om dagen?


   
SvaraCitera

vincebruh:

jaha får du inte höga hjärtklappningar eller något av att ta 2 ggr om dagen?

fick det i början, men nu har kroppen vant sig antar jag, så har inga symptom längre.


   
SvaraCitera