Aviseringar
Rensa alla

Ritalin


Ämnesstartare

Runt förrgår fick jag tag i några ritalin 40mg pills, 8 stycken om jag minns rätt, snortat concerta förr men gav ingen speciell effekt o hade läst om att ritalin var ungefär the same shit. Men verkligen inga stora mängder i concerta. Drog upp första linan och kände inget speciellt mer än en liten kick och tyckte de var okej, drog upp en lina till tättintill den och sedan några linor intill dom andra. Tänkte inte alls på mängden jag tog och bara gjorde det. Fick en sån otrolig kick, de var sjukt soft! Och tog mig en öl till det när jag mycket väl vet att man inte ska blanda det med det, men jag är som jag är gillar att exprimera nytt. 
Det var då första gången jag testade ritalin. Timmarna gick och jag kunde inte somna alla var slut och jag kände sedan en sån riktig stark abs efter det, började skaka, kallsvettas och blev otroligt paranoian slog in som aldrig förr riktigt starka panikångestattacker gång på gång. Visste inte vad som  var fel, började höra saker, se saker och visste inte var eller vad jag skulle göra eller ta vägen. Bestämde mig för att dra över till en polare oh bor ute på landet så de var helt mörkt såg folk, hästar hörde olika saker som var riktigt skrämmande.
Iaf, till saken som det handlar om.
Vet att de var jävligt dumt av mig att dra in ca 7 stycken utan att vara helt säker o riktigt påläst, men vi alla gör misstag helt enkelt. Känner nu hela tiden hur jag är såå paranoid får för mig saker jättelätt, som att alla o allting är falskt att jag inte kan lita på någon, fett förvirrad och ser saker då och då. Frånvarande och inte klartänkt, massa humörsvängningar.
Undrar om någon upplevt samma? Och fall de finns något sätt att lugna ner sig och kontrollera det?
Speciellt frågan som jag undrar, kommer detta försvinna? 


   
Citera
Lounge

Ledsen


   
SvaraCitera
Lounge

har mått så sjukt dåligt på concerta, är inte att leka med


   
SvaraCitera
time
 time

Det känns som att du behöver söka hjälp, och det ganska fort, då du ju nyss startade en tråd om att du zone:ar out och tycker det är ett problem och ändå väljer att snorta något du inte är helt bekant med, också i ansenlig mängd.


   
SvaraCitera

Ring sjukvårdsupplysningen och hör vad de säger om det inte går över snart, tycker jag. Och nästa gång du får en sådan här lysande idé så vet du att du inte ska riskera din hälsa pga det är ej värt det. ta hand om dig!


   
SvaraCitera

jobbigt. brukade snorta runt 10-12st 50 mg ritalin och ta koffeintabletter tsammans med vodka när jag var som värst. at:n är jobbig som fan. var uppe i veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
har mått så sjukt dåligt på concerta, är inte att leka med

Mår inte precis dåligt utav concerta, mådde det en gång men de var när jag höjde min dos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Det känns som att du behöver söka hjälp, och det ganska fort, då du ju nyss startade en tråd om att du zone:ar out och tycker det är ett problem och ändå väljer att snorta något du inte är helt bekant med, också i ansenlig mängd.

Jag visste inte att det skulle bli som det blev. Trodde inte att de skulle ge effekt så drog upp dom rätt snabbt. Vill inte att föräldrar eller någon ska få reda på det, några som vet men vill helst att de hålls inom dom och får hoppas på att de försvinner o förbättrar sig.
Har beslutsångest över det. Men vill inte skapa mer problem, de blir de om jag säger det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Ring sjukvårdsupplysningen och hör vad de säger om det inte går över snart, tycker jag. Och nästa gång du får en sådan här lysande idé så vet du att du inte ska riskera din hälsa pga det är ej värt det. ta hand om dig!

Dumt att jag inte tänkte mig för, men gör oftast inte det förrän de är försent, tyvärr.
Hade jag tagit måttlig mängd hade det nog varit en helt annan femma. Men ja, sånt händer.


   
SvaraCitera

Hur länge har du varit påverkad nu och är det fortfarande på samma nivå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maks:
jobbigt. brukade snorta runt 10-12st 50 mg ritalin och ta koffeintabletter tsammans med vodka när jag var som värst. at:n är jobbig som fan. var uppe i veckor.

Man känner att de hjälper, men sen i efterhand ångrar man det när de börjar gå ur då man inte kan sova och mår rent ut av sagt skit och allting snéar totalt om de går rent åt helvete.


   
SvaraCitera

aamyehwhat: . Men ja, sånt händer.

man låter det hända
har du ringt sjukvårdsupplysningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Hur länge har du varit påverkad nu och är det fortfarande på samma nivå?

Påverkad och påverkad, känner fortfarande av det lite eller så är de bara en inbillning.
Nej, inte på samma nivå var värre igårnatt, blandar ihop det väldigt o minns inte säkert.
Nu ligger de mer på en mindre nivå hela tiden.
Om jag nu uppfattade dig rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man låter det hända
har du ringt sjukvårdsupplysningen?

Typ.
Nej, det har jag inte. 


   
SvaraCitera

Det går nog över

Men man skall alltid hålla sig ifrån centralstimulanter (amfetamin, kokain, ecstasy, ritalin etc.) Det är hemska preparat som förändrar din person till ett megalomaniskt paranoid't vrak och kommer förmodligen att göra dig beroende.

Rök cannabis eller ta några lappar istället om du vill alternativberusa dig, det är bara nyttigt


   
SvaraCitera