Aviseringar
Rensa alla

Rivmärken


Ämnesstartare

Igår mådde jag skit och gick för långt. Jag rev med en sax på min arm men det började inte blöda tror jag inte men på kvällen tog jag utan att tänka efter bodylotion på armarna. ”Såren” som jag knappt trodde fans blev svullna och lite inflammerade och jag trodde att jag skulle få någon blodinfektion. Jag fick panik och visade för min mamma, hon fattade ju direkt och fick panik. Hon blev jätterädd att jag mår psykiskt dåligt och allt men jag gör inte det. Visst jag satt och ”skar” mig löst men det var just i stunden. Jag ångrar mig så jävla mycket och önskar jag aldrig hade gjort något sånt här. Hur ska jag någonsin få tillbaka mamma när hon tror att jag numera är psykiskt sjuk och att jag skulle kunna skada mig själv. Jag är så rädd att jag förstört nått och att hon tror att detta var hennes fel. Och sen skulle jag då fråga om hur länge varar sånna sår? Blir det ärr efter även om det inte har gått hål på huden? Kommer de aldrig gå bort? Hur ska jag göra? Snälla hjälp mig!!


   
Citera

Gör inte om det hitta på något annat som kan göra dig glad, när mitt illamående har gått över fast jag känner det i luften så gör jag allt för och inte fortsätta prata om det. Bara lyssna på någon annans konversationer så glömmer jag bort det en stund. 


   
SvaraCitera

Gjorde samma sak o nej d blir inte ärr mina gick bort efter kanske 5 månader. Så hoppas du nt gjorde det på ett alldeles för synligt ställe kan bli jobbigt för folk håller på o ska fråga....KRAM o sluta me d där<3


   
SvaraCitera

ta det chill


   
SvaraCitera

Det kommer inte bli några långvariga ärr det behöver du inte oroa dig för. Det viktigaste är att komma ihåg hur det kändes efteråt. Det kanske kändes bra för stunden, men du kände ånger över det du gjorde. Gör inte om det här! Jag skulle rekommendera att du har ett allvarligt snack med din mamma om detta, och att du förklarar så att hon förstår helt. Hoppas du mår bättre snart! <3


   
SvaraCitera
Listus

Det läker nog om det ej var djupt och du inte ens börja blöda.

När jag var 9 år lyckades jag vässa fingret med ett pennvässarblad så den for lång in i pekfingret, jag var personligen lugn men börja störtgråta när morsan fick se allt blod när jag gick för att berätta vad som hänt. Hon fick ju fan panik asså.

Jag fick dock ett ärr efter det. Men som sagt var rätt djupt så ditt läker :).


   
SvaraCitera

det blir inga ärr av de, men såklart kommer händelsen alltid finnas kvar i minnet. Prata med en person som du litar på, kanske ett syskon eller kompis.
ps: Detta har hänt mig flera gånger men jag har aldrig berättad för de utan mina vänner och min storasyster har hjälpt  mig på vägen. Men till skillnad från dig fick jag ärr


   
SvaraCitera