Aviseringar
Rensa alla

roaccutan


Ämnesstartare

hej, jag vet att det finns en hel del skrivet om roaccutan här redan men kände ändå för att skriva ett inlägg.

jag har precis börjat på dom här tabletterna mot akne. jag går på en lite längre dos än dom flesta (tror jag). tar en tablett om dagen och ska sedan höja till 2 per dag.

så jag har en fråga till dom som går på liknande dos som mig. hur gick det för er, vad fick ni för biverkningar m.m?

och till alla andra som gått/går på roaccutan. resultat, biverkningar? vill veta allt.

🙂


   
Citera

fan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min bror knaprade det ett tag. Fick jättetorr hud och blev ganska... tja, känslig och lättstressad.
Dessutom kom hans acne tillbaka efter ett halvår. Inte i lika stor utsträckning, men ändå.
Det är rävgift, men funkar för en och annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle äta 3-4 tror jag. Höjde till 6-7 på eget initsiativ, Fick väldigt torr hud och mycker mer finnar första veckorna, såg förjävligt ut första tiden, ush.
Men sen efter ca en månad började det bli mycket bättre, efter det försvann finnarna helt, och huden blev mycket fin[y] Inte haft problem sen dess och min lever mår bra den med, även då jag drack alkohol under behandlingen.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera