Aviseringar
Rensa alla

Roaccutan ger mig panik


Ämnesstartare

Fyra månader och fortfarande finnar?!

Har gått lite mer än fyra månader av min första ROA kur och har fortfarande finnar?!:O Blir jätte rädd när ja läser att alla andras försvinner helt efter någon månad..
Asså är det normalt att det kan försvinna lite senare i behandlingen? Eller kommer ja behöva köra en till behandling efter jag avslutat första efter 6 månader(eller hur lång en behandling nu brukar va?)

Visst har aknen gått ner sen innan kuren, men har fortfarande häften av vad jag hade innan ROA(och jag hade ganska mycket) , och det kommer upp fler nya finnar nya varje vecka.

Jag får panik!!!! ska jag oroa mej?
Snälla dela med er av egna erfarenheter! Tack


   
Citera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

pitch4:

Tack

Vet inte hur sådana grejer fungerar men det har ju då tydligen fått resultat. Sen att det kommer nya finnar är nog inte så konstigt, står det ens att det inte ska komma pga ROA?

Jag själv hade ett gäng när jag var tonåring men nu när jag är 20+ så har det minskat brutalt och knappt att jag har. Så eventuellt går det över av sig självt med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Vet inte hur sådana grejer fungerar men det har ju då tydligen fått resultat. Sen att det kommer nya finnar är nog inte så konstigt, står det ens att det inte ska komma pga ROA?Jag själv hade ett gäng när jag var tonåring men nu när jag är 20+ så har det minskat brutalt och knappt att jag har. Så eventuellt går det över av sig självt med tiden.

Jo alltså enligt vissa källor blir så mycket som 95% av användarna inom rätt snar framtid helt fri från aknen och min läkare sa vid ett besök att cirka 70% eller nåt i den stilen blir av med finnarna efter ROA kur.

Skönt för dig att det har gått bort! 🙂

Själv har jag rätt mycket och orkar verkligen inte med det.. Blir deppig varje dag pga av finnarna.. sämre självförtroende och jg drar mej för att umgås med kompisar och andra sociala umgängen. Tänker att folk tittar på mej och tycker det är äckligt osv.. orkar verkligen inte med det längre..:/ har haft kraftig akne i flera år nu


   
SvaraCitera

pitch4:

Tänker att folk tittar på mej och tycker det är äckligt osv..

Oftast tänker man mycket mer på det själv än vad andra gör. Jag brukar tänka att folk stör sig på att jag stammar, när jag väl gör det, men i verkligheten så tror de att jag gör konstpauser. Så försök slappna av och låt det ta den tid det tar. Kolla med läkare igen varför det inte gått bort och om du kan prova något annat?


   
SvaraCitera

Jag hade lite kvisslor innan jag började med mina p-piller, har ätit dem i ett år nu och efter c.a ett halvår fick jag fin hy. [smile]


   
SvaraCitera

Oj... men du kanske kan ge det ett försök även om du inte är tjej [blush]


   
SvaraCitera

Jag märkte knappt någon skillnad alls efter fyra månader, och blev tvungen att käka en till kur med högre dos innan jag blev frisk. Så du behöver absolut inte oroa dig än!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Jag märkte knappt någon skillnad alls efter fyra månader, och blev tvungen att käka en till kur med högre dos innan jag blev frisk. Så du behöver absolut inte oroa dig än!

Hur många månader var din första kur då?

Ja men det är det jag inte kommer orka med heller..:( är mitt under tonåren.. snart arton år och alla polarna drar ut och festar och har roligt, men jag har fått hållt mej borta i fyra månader och får nästan abstinens av de... haha ne men ärligt, blir skitdeprimerad när jag inte kan hänga med polarna och festa eftersom jag inte får dricka alkohol under roa. men jag vill å andra sidan göra allt för att få bort mina finnar..

men kommer ärligt talat inte orka ett halvt år till med ett såhär begränsat socialt liv som jag haft under dessa roa.månader:(


   
SvaraCitera

pitch4:

Hur många månader var din första kur då?

Körde sex månader till en början. Sedan fyra till.

pitch4:

blir skitdeprimerad när jag inte kan hänga med polarna och festa eftersom jag inte får dricka alkohol under roa. men jag vill å andra sidan göra allt för att få bort mina finnar..

Det går väl alldeles utmärkt att hänga med och festa utan att dricka alkohol?


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Det går väl alldeles utmärkt att hänga med och festa utan att dricka alkohol?

Tror bara det är Knarko som kan ha kul på fester nykter.


   
SvaraCitera

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Tror bara det är Knarko som kan ha kul på fester nykter.

dvärgkastarn:

Tror bara det är Knarko som kan ha kul på fester nykter.

Håller med! suger att va på fester nykter..


   
SvaraCitera