Aviseringar
Rensa alla

Rockens död


Ämnesstartare

Är det någon mer än jag som anser att rockmusiken mer eller mindre dog ut bland mainstream-band efter 80-talet? Bland underground-band finns den naturligtvis kvar eftersom de kan spela den musik de själva föredrar. [crazy]


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej, det var då den föddes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej musiken har inte dött ut ännu det finns fortfarande skickliga musiker i dagsläget och några av de gamla sjuttiotalsbanden finns fortfarande kvar så nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, då som du säger så finns det fortfarande bra grejer underground.


   
SvaraCitera

Rock är för vita unga som försöker eftersträva bluesens äkthet, rock är fejk. rock är skit, så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag snackar om att det inte har kommit några nya band som har fått stor uppmärksamhet som i mitt tycke spelar bra rockmusik sedan 80-talet.


   
SvaraCitera

Moloch:

några av de gamla sjuttiotalsbanden finns fortfarande kvar så nej.

DET om något är ju fan pinsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

DET om något är ju fan pinsamt.

Nej det är ändå ganska kul att se gubbar i rullstolar som blir helt utmattade redan efter tio minuter under en pågående konsert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Rock är för vita unga som försöker eftersträva bluesens äkthet, rock är fejk. rock är skit, så är det.

lyssna på the black keys, lite av båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guitarist93:

Jag snackar om att det inte har kommit några nya band som har fått stor uppmärksamhet som i mitt tycke spelar bra rockmusik sedan 80-talet.

Handlar nog om musikklimatet idag, storbolagen satsar på det de vet är kommersiellt gångbart då färre köper skivor idag och tydligen säljer formulaisk rock a la Nickleback.


   
SvaraCitera

Beror på vad du menar med mainstream. Finns ju band som många lyssnar på men som ändå är kreativa och "originella" i sitt sound.


   
SvaraCitera

mainstream idag (80 talet och fram) är inte direkt samma som det var förr. så ja, mainstream rock har väl "dött" i samband med guns n roses och annan skit, men samtidigt var det 80-talet den mest intressantaste rocken tog fart, typ, iallafall med sina rötter i rock.

liksom, mainstream har en annan betydelse idag då det associeras med no-talent punks hey mtv. mainstream på 60-talet kunde väl egentligen sträckas från zappa till beatles, med en mycket positivare klang.


   
SvaraCitera

Rocken kommer alltid att leva kvar *hoppas* [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns väl hur många som helst som spelar bra rock idag. Att de syns mindre beror väl på att folk har allt sämre musiksmak tyvärr.

Ett riktigt bra band från Sverige är Hardcore Superstar. De fick ju en massa beröm av självaste Nikki Sixx när var förband till Motley sist.

Det band som håller rockens fana högst nu är utan tvekan Tenacious D. go KG and Jables!!!


   
SvaraCitera

Finns ytterst få bra nya band. Men de "gamla" som finns kvar är fortfarande bra.


   
SvaraCitera