Aviseringar
Rensa alla

rodnar - nu jävlar räcker det


Ämnesstartare

Är trött på att behöva tänka på att alltid ha foundationarrow-10x10.png direkt jag ska vara bland folk (bortsett från familjen då) för att mitt tomatfejs inte ska synas liiiika tydligt. Jag kommer inte sluta använda foundation, ingen idé att tipsa om det.. att inte ha det förvärrar saken. Men har ni nå bra tips på täckande (och inte alltför dyra..) sminkprodukter att använda sig av? Och har ni nå bra "övningar" eller tips om hur jag kan göra i "rodnarsituationer"? Rodnar mest när jag får uppmärksamhet, inte för att jag skäms alltså, är väldigt öppen och social av mig. Mer om det står i min andra tråd, så undrar ni över det är det bara ni kollar där... Foundation har hjälpt mig mycket, jag vågar mer och rodnar mindre än förut så det var en bra grej för mig, men nu räcker det. Vill inte vara beroende av mitt smink, haha. Snälla, hjälp! Betyder så mycket för mig om ni kan ge mig några tips! 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ja, sluta bry dig om vad andra tycker är inte skämmigt att rodna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Största tipset mot att inte rodna är nog "Tänk inte på det". Tänker du, "Rodna inte, rodna inte, rodna inte. åh guu vad pinsamt" osv, kommer du med stor sannolikhet rodna. 
Det du måste inse är att det är ok att rodna, det är ok att vara du, det är ok att vara mänsklig. Strunta i vad alla andra tycker och jag tror inte att andra ens lägger märke till att du rodnar, jag tror inte heller inte att de bryr sig. Den enda som bryr sig är du. Sluta oroa dig och bli bekväm med dig själv så kommer rodnaden gå ner men det kommer aldrig försvinna för det är mänskligt och finns mer eller mindre för alla.


   
SvaraCitera
reben

trodde det var gulligt att göra 


   
SvaraCitera
strug

Du säger själv att du inte kommer sluta använda foundation och att det hjälper. Då har du ju redan löst problemet?

Alt. experimentera med åderlåtning, då stänger kroppen av onödiga funktioner, ex. rodnad. Rekommenderar dock ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strug:
Du säger själv att du inte kommer sluta använda foundation och att det hjälper. Då har du ju redan löst problemet?

Alt. experimentera med åderlåtning, då stänger kroppen av onödiga funktioner, ex. rodnad. Rekommenderar dock ej

det står att du citerat mig i mina tankar just nu-tråden men jag ser inte ditt inläggvad ville du


   
SvaraCitera