Aviseringar
Rensa alla

RODNAR SKITLÄTT


Ämnesstartare

Jag rodnar direkt jag får allas uppmärksamhet, eller om någon ställer en fråga till mig när jag inte är beredd. ELLER när jag möter någon jag känner i affären t.ex., men vafan, varför? Jag skäms inte ens, det inte inte pinsamt alls. Är väldigt social av mig, skämta mycket om sex osv. Har rodnat lätt i 3 år nu, har precis börjar gymnasiet. Försöker dölja det med foundation, men det orkar jag inte hålla på med varenda jävla dag i resten av mitt liv. Gick till UMO en gång och pratade, men jag gillar inte att öppna mig för andra så jag gick aldrig tillbaka. Snälla snälla snälla, jag behöver verkligen hjälp!! Vad ska jag göra? Tips på täckande foundation? Tips på metoder att använda i såna situationer? sjukt tacksam för svar!


   
Citera
Exner

Utsätt dig för den typen av situationer som du rodnar av, så kommer reaktionen med tiden att minska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har samma problem, vet hur jävla jobbiht det är, speciellt när man får allas uppmärksamhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt, det går att träna bort. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodnar också men då brukar folk säga att det är gulligt och då rodnar jag ännu mer Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad exner sa, + att det kommer minska med tiden i alla fall, när dina hormonsvallningar lägger sig i slutet på tonåren. jag hade samma problem från ungefär tio års ålder tills jag var kanske sjutton arton, då det försvann av sig självt. numer rodnar jag bara när jag skäms på riktigt, har sex eller tränar. tills dess gäller det bara att lära sig att vara bekväm med det.


   
SvaraCitera
Vision

Hade också problem med det för några år sedan, men det försvann. Försök inte att bry dig om det, folk bryr sig oftast mycket mindre än man tror. Jag köpte nån kräm som skulle verka mot "redness", inbillade mig att den funkade men det var nog mest placebo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:
Hade också problem med det för några år sedan, men det försvann. Försök inte att bry dig om det, folk bryr sig oftast mycket mindre än man tror. Jag köpte nån kräm som skulle verka mot "redness", inbillade mig att den funkade men det var nog mest placebo

Okej, ja jag tror jag inbillar mig att foundation hjälper men det hela sitter nog i psyket haha. Tack! 


   
SvaraCitera