Aviseringar
Rensa alla

Röda hund och vattkoppor


Ämnesstartare

cjfou3o


   
Citera
Ämnesstartare

Man kan tydligen bli smittad igen om man inte var så illa drabbad första gången. Det visste jag ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: nej aldrig haft någon av dem (Du röstade på detta alternativ)

Tror inte det, vilket ju känns lite sisådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tror inte det, vilket ju känns lite sisådär.

Min mormor, som är lite nojig av sig, skickade hem min morbror till sjuk vän i smittosyfte. Han fick stränga order om att sitta nära hans säng och dricka ur hans vattenglas. Mormor <3


   
SvaraCitera

har haft vattenkoppor, men inte röda hund. tror nästan jag är vaccinerad mot röda hund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
har haft vattenkoppor, men inte röda hund. tror nästan jag är vaccinerad mot röda hund?

blev du det som spädbarn?

är nu lite osäker på om jag haft både röda hund och vattkoppor. vet att jag haft en rätt lindring form av något iaf. hade bara några prickar på överkroppen och lite förkylningssymptom tror jag. men har ju umgåtts med barn som haft vattkoppor och röda hund och ej blivit smittad då så man får väl hålla tummarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Min mormor, som är lite nojig av sig, skickade hem min morbror till sjuk vän i smittosyfte. Han fick stränga order om att sitta nära hans säng och dricka ur hans vattenglas. Mormor <3

Fast "poängen" är ju att man ska få det när man är liten för att man inte ska få bältros när man blir äldre.  Att skicka en vuxen man för att bli smittad finns det inget vett i alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Fast "poängen" är ju att man ska få det när man är liten för att man inte ska få bältros när man blir äldre.  Att skicka en vuxen man för att bli smittad finns det inget vett i alls.

haha men han var ju liten då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: haha men han var ju liten då

Naturligtvis, så dumt av mig. Mormor och morbror låter ju rätt gammalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Naturligtvis, så dumt av mig. Mormor och morbror låter ju rätt gammalt.

haha mm


   
SvaraCitera

isola:

blev du det som spädbarn?

är nu lite osäker på om jag haft både röda hund och vattkoppor. vet att jag haft en rätt lindring form av något iaf. hade bara några prickar på överkroppen och lite förkylningssymptom tror jag. men har ju umgåtts med barn som haft vattkoppor och röda hund och ej blivit smittad då så man får väl hålla tummarna.

spädbarn var jag nog inte tror jag, men något år kanske?

brukar man vaccinera spädbarn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har haft tre vattkoppor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: endast vattkoppor (Du röstade på detta alternativ)

Och bältros..


   
SvaraCitera

isola: nej aldrig haft någon av dem (Du röstade på detta alternativ)

Bara för att jag är så jävla häftig


   
SvaraCitera

Är tydligen vaccinerad mot båda, så nej.


   
SvaraCitera