Aviseringar
Rensa alla

Röda utslag på armen efter träning


Ämnesstartare

Hej, har tränat intensivt i ungefär en månad nu efter att ha tränat ganska dåligt innan, och jag har fått utslag på min högra arm. några lite större och några små, någon som har detta och vad är det för något?


   
Citera

Vart på armen? Tror det är vanligt med lite rödaktigt knotter (smått) på baksidan av armen.


   
SvaraCitera

Du kanske är värmekänslig.
Det borde inte ha något att göra med själva träningen, om du inte slarvar med kosten och har fått brist på något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohdeer:

Vart på armen?

Dem stora ser ut som finnar ungefär, jag har två stora sådana vid axeln, 3 nära varandra på baksida underarm och några små lite längre ner på underarmen.

Jag har sökt lite och det kan vara att kroppen gör sig av med skiten som man stoppat i sig genom åren genom svettning etc. hur låter det?


   
SvaraCitera

TwiZtah:

Jag har sökt lite och det kan vara att kroppen gör sig av med skiten som man stoppat i sig genom åren genom svettning etc. hur låter det?

Ja kanske det, små finnar är ganska vanligt ändå. Äter du kosttillskott? Tvättar du dig med tvål och så? hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohdeer:

Ja kanske det, små finnar är ganska vanligt ändå. Äter du kosttillskott? Tvättar du dig med tvål och så? hehe

Ja, alltså det är inte finnar, men jag kunde inte komma på något bättre hur dem ser ut. Äter inte kosttillskott och ja, jag tvättar mig med tvål ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske början på¨bristningar? annars så borde något av ovan vara det rätta svaret


   
SvaraCitera