Aviseringar
Rensa alla

Rödaprickar! svara seriöst.



   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nice N’ Cool svider, det är alkohol i och det är irriterande. Du kan fortsätta med den för att döda bakterier, alternativt köpa RFSU:s Ingrown Hair Helper.

Använd inte RFSU:s rakgel, den är värdelös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cassaaandra00:

allergiutslag

Jag är nästan helt säker på att det inte är allergiutslag från Nice n' Cool för jag har använt den förut när jag rakade bikinilinjen, och de funkade helt okej..

Men ifall jag bara låter det röda prickarna vara, försvinner de då? och sen när det försvunnit och håret växt lite, raka igen? elelr vad borde jag göra då? :'o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonHeterAlice:

Men ifall jag bara låter det röda prickarna vara, försvinner de då? och sen när det försvunnit och håret växt lite, raka igen? elelr vad borde jag göra då? :'o

Vänta med att raka tills de röda prickarna är borta. Tvätta området med någon rengörare som har salicylsyra i sig, det är en mild kemisk peeling som motverkar rakfinnar och innåtväxta hårstrån. Sov utan trosor. När prickarna är borta kan du raka igen.


   
SvaraCitera

Får alltid röda jävla prickar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Fast en epilator tar kanske trettio hårstrån, om inte fler, i sekunden. Så ork är det väl inte så mycket snack om, men smärtan däremot

Har du testat?
30? [surprised] Shit, det lär göra skit ont!


   
SvaraCitera

JejeX:

Får alltid röda jävla prickar.

får ibland och ibland inte, vet ej vad jag gör för skillnad mellan de olika ggrna[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Vänta med att raka tills de röda prickarna är borta. Tvätta området med någon rengörare som har salicylsyra i sig, det är en mild kemisk peeling som motverkar rakfinnar och innåtväxta hårstrån. Sov utan trosor. När prickarna är borta kan du raka igen.

Okej, tack! 🙂


   
SvaraCitera

raka inte då


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska använda alsolsprit istället för salicylsyra. Salicylsyra är så frätande och visst dödar det bakterier, men då funkar alsolsprit lika bra till det. Det har du antagligen redan hemma. Dessutom så borde en salicylsyrarengöring innehålla en hel del andra starka grejer, parfym och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cassaaandra00:

Jag noppade mina ögonbryn en gång och var så uttråkad så jag testade faktiskt att dra bort några hårstrån där nere

Jag har nopprat hela muffen och jag fick inte röda prickar. Men det tog över en och en halv timma att få det helt fritt

Hampie:

alternativt köpa RFSU:s Ingrown Hair Helper.

den använder jag, funkar rätt bra mot röda prickar men det svider lätt och man måste verkligen tvätt händerna efteråt för det är inte bra att få i ögonen och i slämmhinnor.

Hampie:

Använd inte RFSU:s rakgel, den är värdelös.

Okej. gillar niveas kombinationskräm (duschkräm och gel)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

Jag har nopprat hela muffen och jag fick inte röda prickar

Herregud! Hur ont gjorde det på en skala mellan 0-10?
Skulle nog aldrig kunna noppa dom yttre blygläpparna, skulle göra förbaskat ont!

PixPoxy:

Men det tog över en och en halv timma att få det helt fritt

Haha oj, det var nog värt den tiden så slipper du få stubbutväxt någon dag senare [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cassaaandra00:

Herregud! Hur ont gjorde det på en skala mellan 0-10?
Skulle nog aldrig kunna noppa dom yttre blygläpparna, skulle göra förbaskat ont!

Jag duschade innan och var varm i kroppen. Använde ingen is under tiden men kylde faktiskt ner lite efteråt för att undvika röda prickar med en isklamp inlindad i en handduk.

cassaaandra00:

Haha oj, det var nog värt den tiden så slipper du få stubbutväxt någon dag senare [smile]

Det höll i två och en halv vecka. en när jag började få stubb så började jag om. Det bästa med att noppra är att desto oftare man gör det, desto mindre öm blir man


   
SvaraCitera

Röda prickar, det säger mig mycket. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Jag tycker du ska använda alsolsprit istället för salicylsyra. Salicylsyra är så frätande och visst dödar det bakterier, men då funkar alsolsprit lika bra till det.

Poängen med salicylsyran är att den är frätande. Det är en mild kemisk peeling och syftet är att göra så att döda hudceller åker av och hårstråna kommer ut där de skall. Salicylsyra är inte speciellt bakteriedödande och rätt kass på det, man använder det för att det håller porer rena.

Alsolsprit är mer uttorkande än salicylsyra och rekommenderas av sjukvården endast till två saker: uttorkning av vätskande eksem och insektsbett. Man är inte rekommenderad att ens tvätta sår med det: det är för starkt.

framtidstron är död:

Dessutom så borde en salicylsyrarengöring innehålla en hel del andra starka grejer, parfym och sånt.

Alsolsprit är minst lika starkt, om inte värre.


   
SvaraCitera