Aviseringar
Rensa alla

Rödpunkt eller holosight?


Ämnesstartare

Frank Lee Spoken:

Kör på ett RDS,

RPS brukar ju vara den normala förkortningen när man talar med svenskar. Eller rödpunkt om man talar inom försvaret.

Dock är 3X jävligt rolig att talla på, lekt med en sådan på en HK416, dock blir punkten lite större 🙂


   
SvaraCitera

tradet:

Dock är 3X jävligt rolig att talla på, lekt med en sådan på en HK416, dock blir punkten lite större 🙂

Hehe, såg att du nämnde det i en liknande tråd på flashback :).

tradet:

RPS brukar ju vara den normala förkortningen när man talar med svenskar. Eller rödpunkt om man talar inom försvaret.

Japp, dock är jag något internationell, fast rps är givetvis en mer passande akronym här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frank Lee Spoken:

Hehe, såg att du nämnde det i en liknande tråd på flashback :).

Flashback, stället där allt finnes =).

Frank Lee Spoken:

Japp, dock är jag något internationell, fast rps är givetvis en mer passande akronym här.

Som resten av försvaret då, fransmännen kunde ju knappt engelska, ännu mindre int. signalering.

Blev like konfunderad när RDS kom upp, aldrig hört den förkortningen innan faktiskt. Men jag brukar inte hänga allt för mycket på vapenforum (utom vissa svenska..[bigcheers])


   
SvaraCitera

En fördel ni glömde med holografiska sikten är att de större varianterna använder AA batterier vilka är billigare, finns som uppladdningsbara och är lättare att få tag i. En annan är att om ett holografiskt siktes glas spricker så fungerar fortfarande siktet.
Men som johantimbertown sa borde du använda ett airsoftforum ett bra svenskt är www.airsoftsverige.se men däremot kommer de ignorera dig om du är under 18.
Fast när du väljer välj efter utseende och vad du försöker efterlikna, för det är ju bara airsoft det gäller och inte Real Steel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rage639:

En fördel ni glömde med holografiska sikten är att de större varianterna använder AA batterier vilka är billigare, finns som uppladdningsbara och är lättare att få tag i

Battieriet jag har på min rödpunkt har en funktionsgaranti på 10år, dvs jag kan ha ljusaste punkten på i minst 10år utan problem, så jag ser ärligt talat inte problemet...
Holografiska sikten drar mer batteri, men jag ser fortfarande inte något problem.

rage639:

En annan är att om ett holografiskt siktes glas spricker så fungerar fortfarande siktet.

Det gör en Aimpoint Rödpunkt också.

rage639:

Fast när du väljer välj efter utseende och vad du försöker efterlikna, för det är ju bara airsoft det gäller och inte Real Steel

Dock finns det ju en jävla massa olika fördelar med att ha olika sortera Rödpunkter, eller Holosights.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här har du ett bättre forum för airsoft som jag hängde en del på när jag planerade att börja med sporten[crazy]

http://www.airsoftsverige.com/V6/index.php


   
SvaraCitera