Aviseringar
Rensa alla

Röka marijuana innan resa utomlands?


Ämnesstartare

Hjärnan sprängs på flyget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe, tror inte jag gör det. Fast iof. ska jag inte smuggla marijuana [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk om du hamnar i ett fängelse? vem vill vara i ett fängelse utanför skandinavien[confused]


   
SvaraCitera
höna

de pisstestar inte, och hundarkänner inte cannabislukt genom svett. tror jag. känns rätt konstigt om de skulle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Vad kan hända om jag tar några bloss kvällen innan jag ska åka? Ska åka utanför EU

Vad skulle det ha för betydelse? Förstår inte frågan??? Menar du om du blir stoppad i svenska tullen när du ska resa ut? Det händer ALDRIG!
Tror för övrigt att Sverige är enda landet i världen som håller på med pissprover när det gäller ganja. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

Vad skulle det ha för betydelse? Förstår inte frågan??? Menar du om du blir stoppad i svenska tullen när du ska resa ut? Det händer ALDRIG!

Haha ja ungefär så. Jag rökte ändå inte men, när jag bytte flygplan i amsterdam så träffade jag några som var påväg till samma land som jag och de hade varit på en coffee-shop och rökt på innan flyget [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Haha ja ungefär så. Jag rökte ändå inte men, när jag bytte flygplan i amsterdam så träffade jag några som var påväg till samma land som jag och de hade varit på en coffee-shop och rökt på innan flyget [bigsmile]

Jag tror inte ens att Holland gör några pissprov. Varför skulle dom göra det? Det är ju inte olagligt att röka och inneha CB i Holland. Om du röker på din mellanlandning i Holland och är på väg till ex Thailand där du kan få livstids fängelse för innehav så innebär ju inte det att du kan bli straffad för att du har CB i kroppen... i urin eller blod. Tror inte ens att Thailand gör några pissprov heller för den delen. Dom är enbart intresserade av den fysiska drogen de kan visa upp som ett beslag.

EDIT - tror inte ens att svensk tull eller polis har rätt att göra pissprov på en haschpåtänd person som kommer från Holland eller kommer från Chris i Köpenhamn. H*n har ju inte rökt i Sverige så h*n har ju inte gjort något olagligt i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

The Bitch

Ok, bästa svaret hittils [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Ok, bästa svaret hittils [smile]

[love]


   
SvaraCitera

mediakatt:

I Sverige är det det, ja. Vad som gäller i landet du tänkt besöka vet jag inte.

Nej, har du rökt utomlands kan du slippa straff i sverige. Men det brukar räknas som bevis. Du kan även förlora ev. körkort då det räknas som rattfylla om du kör utan att kunna pissa rent (oavsett berusad eller ej).

emilsh:

Vad kan hända om jag tar några bloss kvällen innan jag ska åka? Ska åka utanför EU.

Jag skulle inte oroa mig, har gjort det väldigt många gånger. Men skulle kanske byta kläder och duscha innan, antar att hundarna kan känna rester, men det gäller såklart även om du rökt en månad innan och har en jacka som du haft gräs i. Har personligen även flygit stenad men det är inget jag rekkomenderar, mest på grund av att det är obehagligt (kändes lite otrevligt när man passerade kontrollen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donald Duck:

Nej, har du rökt utomlands kan du slippa straff i sverige. Men det brukar räknas som bevis. Du kan även förlora ev. körkort då det räknas som rattfylla om du kör utan att kunna pissa rent (oavsett berusad eller ej).

Läsförståelsen.


   
SvaraCitera

emilsh:

Vad kan hända om jag tar några bloss kvällen innan jag ska åka?

Donald Duck:

Jag skulle inte oroa mig, har gjort det väldigt många gånger.

What he said. [y]


   
SvaraCitera

Händer inget.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Läsförståelsen.

Förlåt, uttryckte jag mig oklart?
Menar att det inte är olagligt med thc i blodet i sverige, med undantaget att ifall man kör bil med thc i blodet klassas det som rattfylleri (det spelar alltså ingen roll om man är påverkad eller ej).

Eller jag kanske missförstådde ditt inlägg tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donald Duck:

Nej, har du rökt utomlands kan du slippa straff i sverige. Men det brukar räknas som bevis. Du kan även förlora ev. körkort då det räknas som rattfylla om du kör utan att kunna pissa rent (oavsett berusad eller ej).

Donald Duck:

Förlåt, uttryckte jag mig oklart?
Menar att det inte är olagligt med thc i blodet i sverige, med undantaget att ifall man kör bil med thc i blodet klassas det som rattfylleri (det spelar alltså ingen roll om man är påverkad eller ej).

Bara att totalt blåneka att man rökt. En nära vän till mig har blivit stoppad i två svenska poliskontroller där de efter pissprov anklagade honom för att ha kört CB-påverkad. I både fallen gick det till domstol där åklagaren krävde att körkortet skulle dras in.

I första fallet kunde han bevisa genom hotellkvitton, kreditkortsslippar mm att han varit i Amsterdam, han erkände att han rökt i Amsterdam men eftersom detta var 4 dagar INNAN han blev stoppad av svensk polis och fått göra (positivt) pissprov så blev han frikänd och fick behålla sitt körkort.

I andra fallet sa han att han varit på fest hos några vänner (i Sverige) där det rökts Cannais. Själv hade han bara drucket och INTE rökt. Däremot hade han blivit så pass berusad (av alkohol) så han hade somnat i samma rum där de andra satt och rökte "halva natten" och genom att han passivt hade andats in all Cannabis rök så visade hans pissprov positivt några dagar senare. Även i detta fallet blev han frikänd och fick behålla körkortet eftersom han inte "aktivt" hade rökt och att det inte fanns något uppsåt bakom CB-halten i urinen! [smile][bigsmile][y]

Mig veterligen är Sverige enda landet i Europa där de tar pissprov som kan äventyra körkortet. [sad][n][mad]


   
SvaraCitera