Aviseringar
Rensa alla

Röka på när man har hosta.


Ämnesstartare

Tjena , jag har en rethosta / torrhosta som är så jävla irriterande. Jag hostar mest på morgonen och på kvällen , men nu undrar jag om hostan blir förvärrad av att röka på , för jag vill ju gärna inte förvärra min hosta. Är det en bra ide eller borde jag skita i det ?


   
Citera

Sluta röka så får du inget som bidrar till hostan.


   
SvaraCitera

Vanliga cigg brukar få folk att hosta så om knark gör detsamma skulle knappast förvåna mig. Lika bra att du slutar röka på helt och hållet och blir en duktig pojke!


   
SvaraCitera
Åtta

Skulle knappast rekommendera det. Det säger väl ändå sig själv att rökning tenderar att irritera luftvägarna. Det spelar ingen roll om det är tobak, hasch eller björklöv.


   
SvaraCitera

Ja röken irriterar ju luftvägarna. Att du blir hög i sig gör det inte värre utan det är nog röken.


   
SvaraCitera

Förmodligen, vaporisera istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ni tror att hostningen kommer att förvärras ?

Åtta:

Skulle knappast rekommendera det. Det säger väl ändå sig själv att rökning tenderar att irritera luftvägarna. Det spelar ingen roll om det är tobak, hasch eller björklöv.

Jag är väl medveten om detta men jag undrar bara om det är värt det eller inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Karen Eliot:

Förmodligen, vaporisera istället

Hur då ?


   
SvaraCitera

Suddkastaren:

Hur då ?

Tror man kan bygga en (tattig) vaporizer av en glödlampa, googla


   
SvaraCitera
Åtta

Suddkastaren:

Jag är väl medveten om detta men jag undrar bara om det är värt det eller inte.

Spara det till du mår bättre istället. Att hosta sönder lungorna är ej roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Spara det till du mår bättre istället. Att hosta sönder lungorna är ej roligt.

Du tror inte att det är farligt då ?


   
SvaraCitera
Åtta

Karen Eliot:

Tror man kan bygga en (tattig) vaporizer av en glödlampa, googla

Lågenergilampor innehåller kvicksilver, och vanliga glödlampor kan ha bly i sockeln. Skulle ej rekommendera att få i sig något av dem. [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Suddkastaren:

Du tror inte att det är farligt då ?

Knappast.


   
SvaraCitera

Åtta:

vanliga glödlampor kan ha bly i sockeln.

Var inte medveten om det

Baka något istället, och ta det försiktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Baka något istället, och ta det försiktigt

Kan man inte ha det i en macka eller nåt , så länge det är fett eller har jag fel ? Förresten så du tror inte heller att det är farligt att röka det eller ?


   
SvaraCitera

Suddkastaren:

Kan man inte ha det i en macka eller nåt , så länge det är fett eller har jag fel ?

Tror det måste värmas lite också, en "leary bisquit" är en macka (eller liknande) med lite gräs mellan smör och en ostskiva som micras ½-1min eller så, enda jag vet gällande att äta det.

Suddkastaren:

Förresten så du tror inte heller att det är farligt att röka det eller ?

Såvida du inte har TBC eller lunginflammation är det lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Najs då är fredagen räddad 🙂 Har redan hostat så jävla länge kan lika gärna fortsätta hosta..


   
SvaraCitera