Aviseringar
Rensa alla

Rökare, i needz yo help


Ämnesstartare

Nu är det då så att jag dels är nyfiken av mig och dels gör lite research inför ett arbete om rökning och då behöver jag alla er som rökt! Cigarett. Ja.

Beskriv så detaljerat hur det känns när ni röker! Varför det är gött osv osv osv. Skriv en roman om ni så vill!


   
Citera
Ämnesetiketter

Ibland är det skönt att bara sitta och ta det lugnt

Ibland är det skönt att vara lite social och skit

Ibland är det skönt att vara destruktiv 


   
SvaraCitera

Ibland är det socialt och trevligt att ta någon cigg och tjöta lite med någon.

Ibland är det skönt och asocialt att dra ifrån  folkmassan och röka en cigarrett i enskildhet.

Ibland står man och fiskar vid en mygginfesterad tjärn någonstans i lapphelvetet och behöver värja myggen medelst rök. 

Iblandd står man och tex väntar på någon, och för att inte se helt dettacherad från världen när man står och gör ingenting kan man tända en jävel.


   
SvaraCitera

Ibland vill man lugna ner sig själv


   
SvaraCitera

kroppen fylls av lugn


   
SvaraCitera

man ser cool ut, e 1 sköld


   
SvaraCitera
Bakric

Man sitter vid datorn och har något problem i livet man funderar på.
Kan va tjejer, plugget, existentiella frågor. Ni vet sådant som kan få en att tappa hoppet ibland.
Man vill bara få komma undan "vardagen" (som ju gärna består av att konstant sitta i ett mörkt rum vid datorn), så det kan räcka med dom 8 metrarna till balkongen för att man ska få det lilla miljöombytet som kan få en på andra tankar.
Men ska man då bara sitta där ute och tänka på.... ingenting?
Visst skulle det vara det bästa, men många av oss väljer nog hellre dödens lobbyister i pocketformat.
Det ger inte bara ett kemiskt betingat lugn, utan det kan t.o.m räcka med att se hur röken ringlar sig genom ens personliga sfär och kan stötas undan av en ack så liten vindpust.
Man kanske blir påmind om hur flyktig röken är men hur stabil man själv egentligen är.
Man kanske blir påmind om de skadliga effekterna och kommer på att man minsann har något att leva för.

Att sitta där ute och höra tidens tand gnaga på ens samvetskval, allt medan man känner den fylliga tjärsmaken söka sig in i varenda litet skrymsle i munnen.
Precis som alla andra säger, rogivande....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Ibland är det socialt och trevligt att ta någon cigg och tjöta lite med någon.

Ibland är det skönt och asocialt att dra ifrån  folkmassan och röka en cigarrett i enskildhet.

Ibland står man och fiskar vid en mygginfesterad tjärn någonstans i lapphelvetet och behöver värja myggen medelst rök. 

Iblandd står man och tex väntar på någon, och för att inte se helt dettacherad från världen när man står och gör ingenting kan man tända en jävel.

Så du är rastlös? Fattar att man blir beroende, men är det lite som att hela tiden pilla med mobilen så fort man inte har annat att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:
Man sitter vid datorn och har något problem i livet man funderar på.
Kan va tjejer, plugget, existentiella frågor. Ni vet sådant som kan få en att tappa hoppet ibland.
Man vill bara få komma undan "vardagen" (som ju gärna består av att konstant sitta i ett mörkt rum vid datorn), så det kan räcka med dom 8 metrarna till balkongen för att man ska få det lilla miljöombytet som kan få en på andra tankar.
Men ska man då bara sitta där ute och tänka på.... ingenting?
Visst skulle det vara det bästa, men många av oss väljer nog hellre dödens lobbyister i pocketformat.
Det ger inte bara ett kemiskt betingat lugn, utan det kan t.o.m räcka med att se hur röken ringlar sig genom ens personliga sfär och kan stötas undan av en ack så liten vindpust.
Man kanske blir påmind om hur flyktig röken är men hur stabil man själv egentligen är.
Man kanske blir påmind om de skadliga effekterna och kommer på att man minsann har något att leva för.

Att sitta där ute och höra tidens tand gnaga på ens samvetskval, allt medan man känner den fylliga tjärsmaken söka sig in i varenda litet skrymsle i munnen.
Precis som alla andra säger, rogivande....

Snyggt skrivet! 😀
Smakar det seriöst tjära?..


   
SvaraCitera

NananaBATMAN: men är det lite som att hela tiden pilla med mobilen så fort man inte har annat att göra

jo exakt så för mig. o jag tkr typ de e oartigt att håla på med mobilen när man umgås med folk så röker 10 ggr mer typ osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

jo exakt så för mig. o jag tkr typ de e oartigt att håla på med mobilen när man umgås med folk så röker 10 ggr mer typ osv.

Å andra sidan är det ju inte alla som vill ha röken på sig amiright?


   
SvaraCitera

NananaBATMAN:

Å andra sidan är det ju inte alla som vill ha röken på sig amiright?

självklart. men då röker man ju naturligtvis inte heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

självklart. men då röker man ju naturligtvis inte heller

Jaha, så det var så enkelt!


   
SvaraCitera
Seydel

Jag röker för att ge min omgivning cancer


   
SvaraCitera

Ibland när man är förbannad, lite smådeppig och mest av allt vill dö blir man på bättre humör av ett par cigg och/eller alkohol. Därefter kommer livsgnistan tillbaks. Söt

Ibland när man behöver fördriva tid, exempelvis då det inte finns mycket att göra än att gå eller stå still och vänta passar det alldeles utmärkt med en cigg, tiden bara rinner iväg! Glad

Ibland finns det ingen riktig anledning för en cigg, jag bara känner suget & när behovet är stillat känner jag inget sug längre... 

That's it! I början (för 5-6 år sedan) Var det mer en grej för att få en "nickkick" som man tyckte var så ballt.. Att snusa passade inte mig, min käft producerar alldeles för mkt saliv, måste i sådana fall spotta som en jävla gris varannan sekund, sväljer jag skiten spyr jag.

Jo men det började med den där "nickkicken" iaf, då kände jag mig knappast beroende, utan tog en cigg i månaden ungefär.. Hade en klasskompis vars syster rökte, så min klasskompis brukade sno utav henne och sedan sälja i klassen, (20kr styck) mohahahaha!! 

Jo, men efter ett par år eskalerade det som sagt, någon snubbe fyllde 18 och erbjöd sig att köpa ut.. Så fick man sig ett paket sådär emellanåt, stack iväg på cykeln, ut för att möta upp de andra pojkarna med lika intresse någonstans, tog några cigg, stack hem igen.. 

När jag upptäckte att cigaretterna hade en effekt som kan liknas med medicin mot deppiga tider kom jag överens med mig själv om att endast röka när jag på detta humör är.. 

Men så började jag få vänförfrågningar på FB, och som jag törstades efter bara minsta lilla sociala sällskap emellanåt blev det att jag tog min cykel och drog iväg på dessa "SPS" (Smoke vid potatiskällaren) & "SU" (smoke vid utsikten) osv..

I början vart det ett par gånger i månaden, numera är det var eller varannan dag.. 

Såatteh, jag var nog mer ute efter den sociala biten än själva ciggen i sig.. Men det hade  ju liksom inte gått att sitta med de andra och tugga o-kokta morötter, det hade förstört stämningen på nåt vis.. Eller jag vet inte!! Ciggen i sig är typ dubbelt så avnjutande i sällskap med andra rökare.. 

Hur som helst.. När jag numera röker känner jag inget.. När jag däremot inte röker, så känner jag ett sug efter att röka.. Så man kan säga att jag känner ett tillfredsställande kanske, ett ganska skönt & trevligt sådant ändå. 

Men det är slutrökt för min del nu.. Nästa gång pojkarna skickar sms ska jag sitta och suga på salta pinnar eller nåt!  

 

     


   
SvaraCitera