Aviseringar
Rensa alla

rökberoende?...


Ämnesstartare

alltså, min störa pappa, som jag inte bor hos längre, tvingade mig att röka när jag var mindre och nu är jag så sugen på att göra det.Jag snott cigg och rökt förutoch jag MÅSTE


   
Citera
Ämnesstartare

göra det annars gör det mig vansinnig. Beroende?


   
SvaraCitera

ja spola ner dom i toaletten


   
SvaraCitera

aa beroende
du kmr dö


   
SvaraCitera

Är du 12 år gammal nu? Hur gammal var du när han tvingade dig att röka?

Rent kroppsligt tror jag inte det är möjligt att du blivit beroende, men jag kan tänka mig att du på sätt och vis är psykiskt beroende av någonting du förknippar cigarettrökandet med.

Eftersom du är så ung är det extra skadligt (och extra beroendeframkallande att röka. Det är jätteviktigt att du omedelbart slutar med det. Om du känner att det är svårt på egen hand kan du gå till skolsköterskan/skolkuratorn och be om råd. De har tystnadsplikt.


   
SvaraCitera

ägd


   
SvaraCitera

Whut, varför tvingade han dig? [sad]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Är du 12 år gammal nu? Hur gammal var du när han tvingade dig?

Ja, han började tvinga mig när jag va fyra tills jag fyllde sju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Whut, varför tvingade han dig?

Och min pappa tvingadee mig för att han är en störd mördare,(sant)


   
SvaraCitera

Rök inte bara. Du är antagligen inte beroende då du inte kunde röka under dagarna du var i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag brukar gå ut på baksidan av skolan och röka...


   
SvaraCitera

blond12:

Ja, han började tvinga mig när jag va fyra tills jag fyllde sju

blond12:

Alltså jag brukar gå ut på baksidan av skolan och röka...

Vet någon om det här? Du behöver absolut gå och prata med din skolsköterska om saken så han/hon kan hjälpa dig att sluta. Det var helt fel av din pappa att göra så mot dig och det är inte ditt fel att det har blivit på det här viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Vet någon om det här? Du behöver absolut gå och prata med din skolsköterska om saken så han/hon kan hjälpa dig att sluta. Det var helt fel av din pappa att göra så mot dig och det är inte ditt fel att det har blivit på det här viset.

Tja, min familj vet ju om att han tvingade mig me de vet dock inte att jag brukar röka


   
SvaraCitera

Visa ditt rövhål till farsa att du inte behöver röka bara för att han tvingat dig tidigare.


   
SvaraCitera