Aviseringar
Rensa alla

Röker , vill berätta för föräldrarna


Ämnesstartare

0ndzkaN:

Men att röka är något jag faktis vill forsätta med , tycker det är en härlig känsla att röka , svårt att förklara. Men någon som vet hur jag ska berätta det och även kunna få fortsätta röka.

Psykiskt beroende?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom kommer märka det själva så småningom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berättade för mamma och pappa ett år efter jag börja..
Och nu försöker jag sluta ! [wink]


   
SvaraCitera

0ndzkaN:

Men någon som vet hur jag ska berätta det och även kunna få fortsätta röka.

Jo mamma, nu är det så att jag röker. Kan du köpa ett paket till mig? Menthol helst. Schyrra. Och till mina polers med, så vi inte behöver tigga av nån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0ndzkaN:

Men att röka är något jag faktis vill forsätta med , tycker det är en härlig känsla att röka

Hahahaha. Jävla spån. Lycka till då. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0ndzkaN:

Men att röka är något jag faktis vill forsätta med , tycker det är en härlig känsla att röka

fjolla, snusa ist, jag la av med rökningen och började snusa i förra veckan och man blir mindre och mindre frestad att börja röka igen

...

plus att snus är för män[cool]


   
SvaraCitera

the king of kings:

plus att snus är för män

Na ah, inte de rosa som ser ut som sminkburkar! Hur manligt är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tizian:

Na ah, inte de rosa som ser ut som sminkburkar! Hur manligt är det?

manligast[cool]


   
SvaraCitera
elinc

0ndzkaN:

15 år

vänta 3 år ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0ndzkaN:

(Och nej , jag tycker inte det är coolt att röka)

Påvisar motsatsen.


   
SvaraCitera

0ndzkaN:

(Och nej , jag tycker inte det är coolt att röka)

Nej, du började väl för att du tyckte det skulle vara mysigt att leva som fattig och dö en förtidig död.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0ndzkaN:

svårt att förklara

Jag förstår dig, vet precis vad du menar.. Och jag kan säga att det är en underbar frihet när föräldrarna vet.. ( Om dom inte gör som du tror dina skulle göra såklart 😛 ) I mitt fall sa dom bara att jag fick skylla mig själv typ, senare fick jag röka inne hos farsan ^^ Iof hade vi mkt större problem att tas med än att jag rökte så... Och tror att dom båda förstod att det var en "hjälp" för mig i vissa lägen, då jag mådde dåligt, var ledsen eller när jag blev arg, det är bra då .. Man får sätta sig för sig självt och bara sitta där och ta långa bloss.. Perfecto ! [wink]

Men tro mig, senare blir det inte kul, du har inte pengar till ngt eftersom du kommer lägga drygt 40.000 på cigg per år ( beroende på hur mkt du röker såklart) och när du får abstinens när du inte har cigg och du bara kan tänka på att få tag i en är inte heller roligt. Och behöva gå ut mitt i vintern och frysa handen av sig klarar man sig utan XD + man luktar äckligt [wink]

Haha, nu ska jag inte skriva mer.. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0ndzkaN:

Men någon som vet hur jag ska berätta det och även kunna få fortsätta röka.

Ärlighet varar längst. Din farsa kommer bli arg, men han kommer bli surare om han märker det utan att du berättar det för honom.

Röka är Inte coolt, gör inte samma misstag som henne [no-no]


   
SvaraCitera

berätta inte...låt dom isåfall märka det själva, för nån gång lär dom ju ändå märka det, men ju längre det tar innan dom vet desto bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolt dåh. SKYLL DIG SJÄLV.


   
SvaraCitera