Aviseringar
Rensa alla

Rökhosta.


Ämnesstartare

Kan vara bland det mest äckliga, vidriga och irriterande som finns.

Eller hur!?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tycker ännu mer synd om lungorna.  Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet: Jag tycker ännu mer synd om lungorna.

Jo, klart. Dumma rökare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch ja. Speciellt när den låter sådär slemmig också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz: Usch ja. Speciellt när den låter sådär slemmig också.

Precis! Så jäkla motbjudande, usch. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz: Usch ja. Speciellt när den låter sådär slemmig också.

Precis! Så jäkla motbjudande, usch. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jo, klart. Dumma rökare!

Ännu märkligare är det om man kollar in gamla filmer från 1940 - och 1950-talet så visar att framgång och rikedom var det samma som att man hade "råd" att röka. Dvs det var de med god ekonomi o bra jobb som rökte. Idag är det snarare tvärtom. Arbetarklassen röker betydligt mer än vad akademiker gör. Förr var det tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja va ska man säga 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet: Ännu märkligare är det om man kollar in gamla filmer från 1940 - och 1950-talet så visar att framgång och rikedom var det samma som att man hade "råd" att röka. Dvs det var de med god ekonomi o bra jobb som rökte. Idag är det snarare tvärtom. Arbetarklassen röker betydligt mer än vad akademiker gör. Förr var det tvärtom.

På så vis kanske vi ändå har kommit en bit på den vägen.

FruLiten: Ja va ska man säga

Är fruliten en rökare? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

På så vis kanske vi men ändå har kommit en bit på den vägen.

Är fruliten en rökare? Rodnar

Både ja och nej, röker ju inte tobak - men vet ej hurvida substitut påverkar hals och hosta 


   
SvaraCitera

för att inte tala om stämbanden som får stryk. och akta dig för cancer i mun och svalg.. och lungor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Både ja och nej, röker ju inte tobak - men vet ej hurvida substitut påverkar hals och hosta

Tänkte på cigaretter! Vet inte jag heller, men sen får man väl sån hosta efter lång tid. När jag skrev tråden tänkte jag på morsan och vi snackar då 30 år eller nåt. 

honolulu: för att inte tala om stämbanden som får stryk. och akta dig för cancer i mun och svalg.. och lungor.

Blä!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snubben/Syv/Syf i vår skola är runt 65 år och när man bokat möte med na som tar kanske 30 minuter så består 20 minuter av den tiden av enbart konstant rägghosta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Snubben/Syv/Syf i vår skola är runt 65 år och när man bokat möte med na som tar kanske 30 minuter så består 20 minuter av den tiden av enbart konstant rägghosta...

Haha, fyfan. Mitt huvudet exploderar av sånt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar du att man är en gubbe som har rökt i 40 år och så rasslar det som kedjor i ett kärr


   
SvaraCitera