Aviseringar
Rensa alla

Rökning


Ämnesstartare

Om man känner att allt går åt helvete, så långt att man vill ta livet av sig, är rökning lugnande? Har hört det men det kanske bara är en myt.


   
Citera
Ämnesstartare

Rökning löser inga som helst problem. Orsakar ekonomisk kris och dålig kondis.


   
SvaraCitera

Rök horse istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, rökning hjälper ju delvis mot mygg plågan under sommaren! Annars är det inte så många fördelar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det lugnar ner mig ganska bra tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Orsakar ekonomisk kris och dålig kondis.

Är så sant, va mest för ekonomin jag nyligen sluta röka.

Men...

Genesis208:

är rökning lugnande?

Japp, det hjälper. Men tror det är mest om man har rökt ett tag. Att känna suget är drygt men sen när man väll får nikotinet så är det helt underbart. Även om man mår dåligt, har inge å göra å det bara känns dåligt så kan man gå ut å ta en cigg så blir det det lite bättre ett tag [smile]
Rekommenderar ifs inte å börja. Blir sjukt dyrt efter ett tag, på lång sikt så går hälsan åt helvete, det är sjukt svårt å sluta (om man nu har rökt länge, vilket inte jag har gjort [party]) och om du nu mår så illa att du vill ta livet av dig så hjälper det nog ändå inte så mycket =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filulilus:

Japp, det hjälper. Men tror det är mest om man har rökt ett tag. Att känna suget är drygt men sen när man väll får nikotinet så är det helt underbart.

Det där med lugnande handlar ju ENDAST om att vara i ett beroende. Att bli lugn av en cigarett är endast en mättande känsla av att nkotinet gör verkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det hjälper inte. Den enda som blir lugnad är den som redan är beroende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genesis208:

Om man känner att allt går åt helvete, så långt att man vill ta livet av sig, är rökning lugnande? Har hört det men det kanske bara är en myt.

Det är en aning lungnade,ja!
Men det är inte värt det! (enligt mig+många andra...)
Om man är ute efter en lugnande effekt är inte vanliga cigg något att rekomendera [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Det där med lugnande handlar ju ENDAST om att vara i ett beroende. Att bli lugn av en cigarett är endast en mättande känsla av att nkotinet gör verkan.

Jopp, sant. Men sen kan det ju va skönt å få en niccokick också, kanske inte är så lugnande men är en skön känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag röker ju alltid på fester och lan...

Men ja, ni har antagligen rätt... Mår bara så sjukt dåligt just nu. vill hitta nåt att göra.


   
SvaraCitera
smisk

Ja, nikotin lugnar iaf ner mig. Men jag snusar hellre. Ännu hellre tar jag en kopp te.
Rökning är ganska dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kort svar: Nej
Långt svar: Kanske

När du börjar röka skapar du ett beroende.

Därefter blir du stressad av abstinensen från beroendet. När du röker och får din fix så dämpar du suget, och blir därför lugnare.

Så visst blir du lugnare. Men du hade varit lugnare om du inte varit beroende från första början


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir bara hostig av att röka, och så får jag ont i huvudet. Men för andra kanske det är lugnande [smile]


   
SvaraCitera

häromdan rökte jag min sista cigarett på ett tag...
fast det kommer nog inte hålla över helgen. i alla fall så har jag bestämt mig för att det bara blir feströkning i fortsättningen.


   
SvaraCitera