Aviseringar
Rensa alla

rökning naturligt lr social konstruktion?


Ämnesstartare

?

               


   
Citera

Då vi skapat cigg så är det social konstruktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:
Då vi skapat cigg så är det social konstruktion

d där är som att säga att äta är en social konstruktion för att vi skapat hamburgare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså mitt röksug nu övertygar mig att människan har utvecklat en arketyp som representerar rökbehovet och att ett liv utan rökning är ofullkomligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obs detta är en nu-slutar-jag-röka-hjälp-egotråd förklädd i frågeställning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rökning i sig är inte farligt, det är bara vår alienerade livsstil som misslyckas med att inkorporera denna ur-rit på ett gångbart sätt


   
SvaraCitera
reben

mpt:hv:
obs detta är en nu-slutar-jag-röka-hjälp-egotråd förklädd i frågeställning

heja!

Lol vfr väljer man ens att plåga sig på detta sätt ???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

heja!

Lol vfr väljer man ens att plåga sig på detta sätt ???

thx

venne hört att man blir mindre äcklig o rynkig av o sluta röka


   
SvaraCitera
reben

mpt:hv:

thx
venne hört att man blir mindre äcklig o rynkig av o sluta röka

har du börjat bli rynkig ? tkte dåliga anledningar. man förlorar coolhet o sånt med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

har du börjat bli rynkig ? tkte dåliga anledningar. man förlorar coolhet o sånt med

ja lite

mm stort problem. men man tappar ej ba coolhet utan också kontakt med sitt inre nomadshaman-astralväsen


   
SvaraCitera
reben

mpt:hv:

ja lite

mm stort problem. men man tappar ej ba coolhet utan också kontakt med sitt inre nomadshaman-astralväsen

d nog bara din höga ålder som ger sig till känna

m. vågar inte sluta fick världens personlighetskris o ledsenhet sist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

d nog bara din höga ålder som ger sig till känna

m. vågar inte sluta fick världens personlighetskris o ledsenhet sist

jag hade kanske haft 0 rynkor ist för några små om jag slutat röka från början?

låter hemskt. man blir ju som en maskindel bara. inte verklig. fjärmad från tillvarons kärna. men det är väl bara att acceptera att rökningens glansdagar ännu ej infallit. detta e våndans o tomhetens tidevarv, en prövning.


   
SvaraCitera

mpt:hv:

d där är som att säga att äta är en social konstruktion för att vi skapat hamburgare

Äta har vi alltid gjort. Sedan ses röka som social sak. 


   
SvaraCitera
reben

mpt:hv:

jag hade kanske haft 0 rynkor ist för några små om jag slutat röka från början?

låter hemskt. man blir ju som en maskindel bara. inte verklig. fjärmad från tillvarons kärna. men det är väl bara att acceptera att rökningens glansdagar ännu ej infallit. detta e våndans o tomhetens tidevarv, en prövning.

d kmr du aldrig få veta men med positiv inställning kan du inbilla dig att det inte har med rökningen att göra =)

eh mm (dryg) jaja lycka till du kan va stolt sen om du slutar tror jag, folk skriver grattis till folk som slutat röka så tror d ändå e bra sak att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Äta har vi alltid gjort. Sedan ses röka som social sak. 

röka har vi gjort kanske länge nog för evolutionärt avtryck ju

att d en social sak e irrelevant för om d en social konstruktion

reben:

d kmr du aldrig få veta men med positiv inställning kan du inbilla dig att det inte har med rökningen att göra =)

eh mm (dryg) jaja lycka till du kan va stolt sen om du slutar tror jag, folk skriver grattis till folk som slutat röka så tror d ändå e bra sak att göra

positiv inställning ej min starka sida lr vet inte. bra poäng iaf. 

haha mm fast nä orka vara stolt, vem vet kanske är rökning den rätta vägen? kan iofs isf vara stolt för jag prövar göra fel utan o bli fel men paradox


   
SvaraCitera