Aviseringar
Rensa alla

Rökning/Vejpning ute


Ämnesstartare

Hej, idag kom jag i en argument eller diskussion med en gammal kärring om att man inte får "röka" när jag vejpade (vet att det går i samma lag iaf) 15 meter bort från en busshållplats medans jag väntade på bussen. Kärringen skrek och gjorde en scen om det hela sedan klagade hon till buss chauffören. Jag bor i Stockholm där SL trafiken gäller, på alla SL ställen som pendeltågs stationer, busshållplatser osv får man inte röka, men det står inte heller vart man FÅR röka.... då vänder jag mig till er, vad säger lagen?

Jag har hört över lite från andra folk och ordningsvakter att dom vill att man röker minst 10 meter ifrån närmsta SL grej. 


   
Citera

Sluta vejpa då pucko, problem löst


   
SvaraCitera

vape lmaoo


   
SvaraCitera

Behövde stå bredvid nån som vapeade vid busshållplatsen nån dag sen. Det sög, gör det privat istället


   
SvaraCitera

Helt enkelt så vape:ar du 15m från busshållplatser, tåg platformar osv. Människor som inte röker eller vapar ska inte behöva stå ut med erat skit, speciellt barn som rör sig på de platserna.


   
SvaraCitera

Lägg ner skiten


   
SvaraCitera

Så länge du inte skadar någon annan gör du ju vad du vill o 15 meter räcker bra d där va ba en sur kärring 


   
SvaraCitera

Men lägg av att vejpa då.. Lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Sluta vejpa då pucko, problem löst

lol

Asstriid:
vape lmaoo

vape nation brudda

Sopptuna:
Behövde stå bredvid nån som vapeade vid busshållplatsen nån dag sen. Det sög, gör det privat istället

i mean... wat

storebror:
Helt enkelt så vape:ar du 15m från busshållplatser, tåg platformar osv. Människor som inte röker eller vapar ska inte behöva stå ut med erat skit, speciellt barn som rör sig på de platserna.

okej kul

lurifax69:
Lägg ner skiten

why

SthlmsBruden;)):
Så länge du inte skadar någon annan gör du ju vad du vill o 15 meter räcker bra d där va ba en sur kärring 

precis, som jag sa, 15m bort från skiten och ändå så stör sig folk på det >:c

Jusselaggar:
Men lägg av att vejpa då.. Lol

jag gör det om du swishar mig 30,000kr


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

lol

Tror du jag skämtade eller?


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Tror du jag skämtade eller?

det kan man nästan tro.


   
SvaraCitera

vincebruh:

det kan man nästan tro.

Ye


   
SvaraCitera

vincebruh:

det kan man nästan tro.

Hahaha om du vill ha lovor så gå inte på den fattiga. Ett tips! 🙂


   
SvaraCitera
Gordam

Ärligt talat, börja vänja dig av med det, lumpen borde vara ett utmärkt tillfälle att sluta med sådan där dynga. Det finns inte mycket som är roligt som att titta på folk med nikotinabstinens i fält Vapebutik i Sverige. Men jag tvivlar på at det är lika roligt för dem (dig?)... Fixar du inte att snusa av en eller annan anledning så kan det nog bli svårt ibland. Dels är det svårare att ha cigaretter med sig, dels är det verkligen inte alltid poppis att folk röker. Tja. .så var det hos oss iaf. Har inga sådana laster själv, så jag hade bara att titta på och lyssla på gnället.


   
SvaraCitera